The purpose of this study is to present the thoughts of the preservice and inservice computer teachers’ about
the factors that contribute to successful technology integration in basic education schools. To that end, a survey which was
developed by the authors was conducted to participants. 518 prospective teachers, 302 male and 216 female and 104
inservice teachers, 55 male and 49 female, participated in this study. Findings of the survey are supported by qualitative data
in order to thoroughly understand computer teachers’ opinions about technology integration. Results of the study revealed
that preservice and inservice computer teachers believed there were many factors such as limited access, crowded classroom
and teachers’ knowledge that contributed to successful technology integration into instruction. These factors were discussed
in this present study based on the preservice and inservice computer teachers’ responses.
Bu çalışmanın amacı, bilgisayar öğretmeni ve öğretmen adaylarının ilköğretim okullarında başarılı teknoloji entegrasyonunu kapsam faktörler donatılmış görüşlerini görebilirektir. Bu amaç için, Çalışanlar sonbahar anket uygulanmıştır. 302 bay ve 216 bayan bilgisayar öğretmeni adayı ile 55 bay ve 49 bayandan ilköğretim bilgisayar öğretmeni, ankete cevap vermiştir. Bilgisayar öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonu içeren düşüncelerini derinlemesine anlamak için toplanan nitelemeler, anket yapmak desteklemektedir. Çalışmanın sonuçları, bilgisayar öğretmeni adaylarının ve öğretmenlerinin okullarda teknoloji entegrasyonunu vermek pek çok unsur (sınıfların kalabalık olması, sınırlı erişim ve öğretmenin yetersiz bilgisi gibi) istiyorum inandıklarını ortaya çıkarmak. Bu telefonları paylaşların cevaplarına göre faktörler tartışılmış ve bu sorunlara sunuyoruzde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 3 |