The aim of this study is to find out factors that causes elementary education students’ academic
faliure. Participants were selected by using criterion sampling. Data were collected by elementary education
studetns, their parents, and teachers through open ended survey. Collected data were analysed by using
descriptive and content analysis. It was found that students’ academic failure were related uninterested parents,
lack of students motivation, schools realted problems, lack of teachers’ quality, program and system related
problems.
Bu çalışmanın amacı ilköğretim okullarındaki seviyenin başarısızlık nedenlerini ortayamektedir. Bu egzersiz “Ölçüt örnekleme” veli, öğrenci ve öğretmenlerden açık uçlu sorularla toplat. Veriler betimsel ve içerik analizi. Bunlarınlara göre verildi başarısızlık nedenlerini motivasyon eksikliği ve ilgisizliği, okulla ilgili zorluklar, öğretmenin niteliği ile ilgili sorunlar, programla ilgili sorunlar ve sistemle ilgili sorunlar şeklinde belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 2 |