The purpose of this study is to investigate 7th grade students’ success on the topics of area and
perimeter. The study was conducted with 134 seventh grade students attending one of the public elementary schools
in Ankara. A test including eight open-ended questions developed by the researchers was used as data collection
instrument. The data were analyzed through the use of descriptive statistics methods. The results of the study
revealed that majority of the seventh grade students participated in the study have serious problems with the
understanding of area and perimeter, have some misconceptions, and have difficulties in using the formulas for area/
perimeter effectively. Based on the findings, suggestions for improving teaching of area and perimeter are addressed.
Bu çalışmanın amacı, 7.sınıf öğrencilerinin alan ve çevre konularındaki başarılarını araştırmaktır. Çalışmaya, Ankara ili merkez ilçelerinden birinde yer alan bir ilköğretim okulunun 7. sınıflarında öğrenim gördüğü 134 öğrenci katılmıştır. Çalışmada, araştırmacılar tarafından yazılmış edebür ve matematik programındaki kazanımlar 8 açık uçlu sorudan oluşan test. Toplanan veriler, betimsel istatistiki analiz. Bulgular, çalışmaya katılan 7. sınıf öğrencilerinin alan ve çevre kavramlarını anlamada ciddi zemini çektiğini, alan kavramını ve etkilerini içeren etkilerini kullanmada sıkıntılar yaşadıklarını görebilirsiniz. Çalışmada elde edilen sonuçlara bağlı olarak, günlük hayatta ve matematik programlarında önemli bir yer olan alan ve çevre konularının bulunması, anlamlı ve etkili bir tek öğretilebilmesi için öğrenme ortamlarında yapılması gerekenler hakkında öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 1 |