In recent years, children’s ideas which are different from the ideas accepted scientifically, became
one of the subject especially studied on. In this study, the factors affected forming and development of the ideas
children have, are mentioned. These factors are refered in there main titles, based on child, characteristic of
concept and learning environment and tried to explain with examples
Son yıllarda, çocukların bilimsel olarak doğru kabul edilenleri gerçeklerden farklı olan düşünceleri özelikle üzerinde durulan konulardan biri oluşturulmuştur. Bu çalışmada, çocukların sahipleri düşüncelerin oluşumunu ve gelişimini etkileyen faktörlerden bahseditli. Bu faktörler, çocuğa, kavramın niteliğine ve öğrenme ortamına bağlı olmak için üç ana başlık aşağı ele alınmış ve örneklerle açıklanmaya çalışılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 7 Issue: 3 |