The purpose of the study is to reveal general characteristics and professional qualities of physical
education and sport teachers according to the opinions of primary school students. The study was conducted with
the participation of 408 students randomly chosen from those who study at 6th, 7th, and 8th grades of three
primary schools in Osmangazi, Bursa. The students were asked to answer one open-ended question and content
analysis method was used to analyze the data. The data obtained from the analysis were classified into two
categories as “general characteristics of a physical education and sport teacher” and “professional qualities of
physical education and sport teacher”. As a result, it is seen that the qualities of physical education and sport
teachers are: being tall in terms of appearance, being a tolerable person in terms of character, treating the
students well, considering students’ desire, having much sport knowledge, being a person who understands
students in terms of professional competency and being justly among the students.
Araştırmanın amacı, ilköğretim 6., 7., ve 8. sınıf öğrencilerinin görüşlerine göre beden eğitimi öğretmeninin, genel özellikleri ile dersin öğrenme-öğretme temeline mesleki özelliklerini ortaya çıkarmak çıkarmaktır. Araştırma Bursa İli Osmangazi İlçesi'ndeki ilköğretim okulları onay tesadüfi örnekleme kanuni veterinerlik belgesi, birleşmiş milletvekilleri, toplam 408 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, öğrencilere yönelik açık uçlu bir soru içeren veri toplama aracı. Veriler "beden eğitimi öğretmeninin genel özellikleri "ile" beden eğitimi öğretmeninin mesleki özellikleri "başlıkları altında gruplandırılmıştır. Araştırma öğrencilerin beklentilerine göre beden eğitimi öğretmeni fiziksel açıdan boy boylu, kişilik. hoşgörülü, mesleki özellikleri açısından öğrenciye karşı hoşgörülü, öğrencinin isteklerini önemseyen, spor bilgisi kız ve erkek ayrımı yapmayan, herkese eşit davranabilir öğretmen olarak saptanmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 7 Issue: 3 |