Research Article
BibTex RIS Cite

The Investigation of Strategies to Cope with Students' Misbehaviors According to Teachers and Students' Perspectives

Year 2008, Volume: 7 Issue: 2, 232 - 251, 26.06.2008

Abstract

This study is a descriptive/case study investigating the strategies that teachers used to deal
with the misbehavior in terms of both students and teachers’ perspectives. The data was obtained by
various techniques such as critical incident, observation, interviews and personal information forms
which were conducted on teachers and students. One of the participant teachers was female and four of
them were male. Three teachers were teaching fourth grade and two teachers were teaching fifth grade.
The participant students consisted of 75 girls and 97 boys (fourth grade and fifth grade). The results can
be summarized as in the following; the teachers found strategies dealing with misbehaviors positive as
preventive and repairing, whereas students determined their teachers’ behaviors as punishing,
threatening, and unfair. During the classroom observations, the most common strategies used by the
teachers were verbal warning (shouting), ignoring, warning by gestures, dressing down and threatening.

References

  • Aksüt, M.; Kaya, .; Kuzu, V. (2006), “ lkö retim okullarında iddet ve iddetin ö renci gözüyle de erlendirilmesi”, XV. Ulusal E itim Bilimleri Kongresi, Bildiri Özetleri, Mu la: Mu la Ünivesitesi, E itim Fakültesi, 275.
  • Arslanta , Y. (1998), “Sınıf yönetiminde ö retmen ileti im becerilerine ili kin ö retmen ve ö renci görü leri”, Yüksek Lisans Tezi, Bolu: Abant zzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Atıcı, M. (1999), “An exploration of the relationships between classroom management strategies and teacher efficacy in English and Turkish primary school teachers”, Doktora Tezi, England: Leicester University.
  • Aydın, B. (2001), “ lkö retim okullarında sınıf disiplinin sa lanması”, Doktora Tezi, Bolu: Abant zzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Balkıs, M.; Duru, E.; Bulu , M. (2006), “Okulda iddet; iddete yönelik tutumların özyeterlik inancı ve okula ba lılık duygusu ile ili kisi”, XV. Ulusal E itim Bilimleri Kongresi, Bildiri Özetleri, Mu la: Mu la Ünivesitesi, E itim Fakültesi, 280.
  • Bangir, G. (1997), “Sınıf içi ileti ime ili kin ö retmen-ö renci davranı ları görü leri ve önerileri”, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ba ar, H. (1997), Sınıf Yönetimi (3. Baskı), Ankara: Önder Matbaacılık Ltd. ti.
  • Boldurmaz, A. (2000), “ lkö retim okullarındaki sınıf yönetimi süreçlerinin de erlendirilmesi”, Yüksek Lisans Tezi, zmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Borg, M. G.; Falzon, J. M. (1989), “Primary school teachers’ perception of pupils’ undesirable behaviours”, Educational Studies, 15, 251–260.
  • Brown, W. E. ; Payne, T. (1992), “Teachers’ views of discipline changes from 1981 to 1991”, Education, 112 (4),354.
  • Bru, E. ; Stephens, P. ; Torsheim, T. (2002), “Student’ perceptions of class management and reports of their own misbehaviour”, Journal of School Psychology, 40 (4),287–307.
  • Cangelosi, J. S. (1997), Classroom Management Strategies (3. Edition), New York: Longman.
  • Celep, C. (2002), Sınıf Yönetimi ve Disiplini (2. Baskı), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Cücelo lu, D. (1991), nsan ve Davranı ı (2. Basım), stanbul: Remzi Kitapevi.
  • Çelik, V. (2003), Sınıf Yönetimi (2. Basım), Ankara: Nobel Yayın Da ıtım
  • Demir, Y. (2003), “Sınıf ö retmenlerinin sınıfta kar ıla ılan problem davranı lara kar ı ba etme stratejileri”, Yüksek Lisans Tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demirel, Ö. (1999), Ö retme Sanatı, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Demiro lu, A. (2001), “ lkö retim okulları birinci kademede sınıf düzeninin sa lanmasında ö retmen özelliklerinin etkisi”, Yüksek Lisans Tezi, stanbul: Marmara Üniversitesi, E itim Bilimleri Enstitüsü.
  • Duman, T.; Geli li, Y.; Çetin, . (2006), “Lise ö rencilerinin istenmeyen ö retmen davranı larına yönelik duygusal ve davranı sal tepki e ilimlerinin belirlenmesi”, XV. Ulusal E itim Bilimleri Kongresi, Bildiri Özetleri, Mu la: Mu la Ünivesitesi, E itim Fakültesi, 293-291
  • Edwards, C. H. (1993), Classroom Discipline and Management, Newyork: Macmillan Publishing Company.
  • Ergün, M.; Duman, T. (1998), “Kritik durumlarda ö retmen davranı ları”, Milli E itim Dergisi, 137, 45- 58.
  • Evertson, C. M.; Emmer, E. T. (1982), “Effective management at the begining of the school year in junior high classes”, Journal of Educational Psychology, 24 (4), 485–498.
  • Evertson, C. M.; Harris, A. H. (1992), “What we know about managing classrooms”, Educational Leadership, 19 (7), 71–78.
  • Evertson, C. M.; Emmer, E. T. ; Worsham, M. E. (2003), Classroom Management for Elemantary Teachers (6. Edition), USA: Copyright by Pearson Education.
  • Glickman, C.D.; Tamashiro, R.T. (1980), “Clarifying teachers’ beliefs about discipline” Educational Leadership, March, 459-464.
  • Gordon, T. (1974), Teacher Effectivenes Training (T. E. T.) (Çev: E. Aksay), Newyork: David McKay.
  • Gottfredson, G. D.; Gottfredson, D.C. (2001), “What schools do to prevent problem behavior and promote safe environtments”, Journal of Educational and Psychological Consultation, 12 (4) 313– 344.
  • Gözütok, D. (1992), “Disiplin Sa lamada Ö retmen Davranı ları”, E itim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 25, 2.
  • Güçlü, N. (2000), “ leti im”, L.Küçükahmet (Ed.), Sınıf Yönetimi, Ankara: Nobel Yayın Da ıtım Ltd. ti. , 133–154.
  • Günay, K. (2003), “Sınıf yönetiminde ö retmenlerin ileti im becerilerinin de erlendirilmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güven, K. (1994), “ Marmara Üniversistesi E itim Fakültesinde okuyan ö rencilerin “gözlemlerinde” ve “beklentilerinde” olan ö retmen özelliklerinin kar ıla tırılması”, I. E itim Bilimleri Kongresi, Bildiri Metinleri, Adana: Çukurova Üniversitesi, E itim Fakültesi, 1022–1033.
  • Johnson, T.C.; Stoner, G. (1996), “Demonstrating the experimenting society model with classwidw behavior managemenet interventions”, Psychology Rewiev, 02796015, 25, 2.
  • Karao lu, . B. (1998), “Geleneksel ö retim yöntemleri ile i birlikçi ö renmenin ö renci ba arısı, hatırda tutma ve sınıf yönetimi üzerindeki etkileri”, Doktora Tezi, zmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • King, N. J. ; Gullone, E. ; Dadds, M. R. (1990) “Student perceptions of permessiveness and teacher- instigated disciplinary strategies”, British Journal of Education Phychology, 60, 322 – 329.
  • Lewis, R. (2001), “Classroom discipline and student responsibilty. the students view”, Teaching and Teacher Education, 17, 307–309.
  • Mahiro lu, A.; Buluç, B. (2003), “Ortaö retim kurumlarında fiziksel ceza uygulamaları”, Türk E itim Bilimleri Dergisi, 1 (1), 81-93.
  • Merrett, F.; Wheldall, K. (1988), “Which classroom behaviours do primary school teachers say they find most troublesome?”, Educational Review, 40 (1), 13–27.
  • Merrett, F. ; Wheldall, K. (1984), “Classroom behaviour problems which junior primary school teachers find most troublesome?”, Educational Studies, 10 (2) 87–92.
  • Navaro, L. (2001), Gerçekten Beni Duyuyor Musun? Sevdiklerinizi Gerçekken Duyun, Kendinizi Daha çtenlikle Duyurun, stanbul: Remzi Kitapevi.
  • O’Leary, S. G.; Sanderson, W. ; Rosen, L. A. ; Taylor, S. A. (1990), “A survey of classroom management practices”, Journal of School Psychology, 28 (3), 257–269.
  • Özçelik, D. A. (1992), Ölçme ve De erlendirme (Geni letilmi 2. Baskı), Ankara: ÖSYM E itim Yayınları.
  • Öztürk, B.; Koç, G. (2001), “Ö retmen beklentileri ve ö rnci üzerindeki etkileri”, E itim Yönetimi, 7 (27), 359-395.
  • Öztürk, B.; Koç, G.; ahin, F. T. (2003), “Sınıf ö retmenlerinin ö rencileri arasında ayrım yapma durumu ve bu ayrımın bazı de i kenler açısından incelenmesi”, Türk E itim Bilimleri Dergisi, 1(1), 109–118.
  • Öztürk, N. (2001), “Sınıf ö retmenlerinin istenmeyen ö renci davranı larına ili kin görü leri”, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özyürek, M. (2005), Olumlu Sınıf Yönetimi, Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Özyürek, M. (1996), Sınıfta Davranı Yönetimi, Uygulamalı Davranı Analizi, Ankara: Karatepe Yayınları.
  • Rosen, L. A.; Taylor, S. A; O’Leary, S. G.; Sanderson, W. (1990), “A survey of classroom management practices”, Journal of School Psychology, 28 (3), 257–269.
  • Sayın, N. (2001), “Sınıf Ö retmenlerinin kar ıla tıkları istenmeyen ö renci davranı ları ve bu davranı ların nedenlerine ili kin görü leri ile istenmeyen davranı ları önleme yöntemleri”, Yüksek Lisans Tezi, Eski ehir: Anadolu Üniversitesi, E itim Bilimleri Enstitüsü.
  • Sokal, L.; Smith, D. G. ; Mowat, H. (2003), “Atternative certification Teachers’ Attitudes Toward Classroom Management”, The High School Journal, 86 (3), 8–16.
  • Sugai, G.; Horner, R.H. (2002), “Introduction to the special series on positive behavior support in schools”, Journal of Emotional and Behavioral Disorders”,10 (3), 10634266.
  • Terzi, Ç. (2001), “Ö retmenlerin sınıf yönetim anlayı larına ili kin görü lerinin belirlenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Eski ehir: Anadolu Üniversitesi, E itim Bilimleri Enstitüsü.
  • Tulley, M.; Chiu, L. H. (1998), “Children perceptions of the effectiveness of classroom discipline techniques”, Journal of Instructional Psychology, 25 (3), 189.
  • Tulley, M.; Chiu, L. H. (1995), “Student teachers and classroom discipline”, The Journal of Educational Research, 88 (3), 164–171.
  • Turanlı, A. S. (1995), “Students’ expectations and perceptions of teachers’ classroom management behaviours”, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: ODTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Türnüklü, A. ; ahin, . , Öztürk, N. (2002), “ lkö retim okullarında ö renci, ö retmen, okul yöntecisi ve velilerin çatı ma çözüm stratejileri”, E itim Yönetimi, 32, 574–597.
  • Veenman, S. ; Raemaekers, J. (1995), “Long-term effects of a staff development programme on effective instruction and classroom management for teachers in multigrade classes”, Educational Studies, 21 (2), 167–184.
  • Veenman, S. (1984), “Perceived problems of begining teachers”, Review of Educational Research, 54 (2), 143–178.
  • Weber, W. A. (2003), “Classroom management”, J. M. Cooper (Ed.), Classroom Teaching Skills (6.Edition), 222–265, New York: Houghton Mifflin Company.
  • Ye ilyaprak, B. (2006), E itimde Rehberlik Hizmetleri (14. Baskı), Ankara: Nobel Yayın Da ıtım.
  • Yurtal, F.; Yontar, A. (2006), “Sınıf ö retmenlerinin ö rencilerinden bekledikleri sorumluluklar ve sorumluluk kazandımada kullnadıkları yöntemlerle ilgili görü leri”, XV. Ulusal E itim Bilimleri Kongresi, Bildiri Özetleri, Mu la: Mu la Ünivesitesi, E itim Fakültesi, 520-521.
  • Zuckerman, J. T. (2000), “Student science teachers’ accounts of well-remembered event about classroom management”, Journal of Science Teacher Education, 11 (3), 243–250.

İstenmeyen Davranışlarla Baş Etme Stratejilerinin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi

Year 2008, Volume: 7 Issue: 2, 232 - 251, 26.06.2008

Abstract

Bu araştırma, öğrencilerin sınıfı için istenmeyen davranışlarıyla başında değil kullanılabilir halefi öğretmen ve öğrenci görüşlerini aynı okulda inceleyen nitel bir çalışmadır. Araştırma için belirlenen ilköğretim okulu alt sosyo-ekonomik bir derece. Araştırma faaliyeti toplanmasında eleştirel olay, görüşme, gözlem ve kişisel bilgi formları kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerden biri kadın, dördü erkektir. Beş öğretmenin üçü 4. sınıf, ikisi 5. sınıf öğretmenidir. Öğrenci grubu 4 ve 5. sınıfa devam eden, 75 'i kız, 97' erkek olmak üzere toplam 172 studentiden oluşmaktadır. Araştırma bulgularını elde elde edilen sonuçlar şu şekilde özetlenebilir. Öğretmenler, istenmeyen davranışlarla baş etme stratejilerini önleyici ve iyileştirici bir diğer ifadeyle olumlu algılamakta, öğrenciler ise öğretmenlerinin davranışlarının cezalandırıcı, korkutucu ve adaletsiz nedir düşünmektedir. Sınıf gözlemleri günü öğretmenlerin en yaygın kullanımı yoluyla stratejiler sözlü uyarı, yüksek sesle bağırma, görmezden gelme, beden diliyle uyarı, azarlama ve gözdağı verme olmuştur.

References

  • Aksüt, M.; Kaya, .; Kuzu, V. (2006), “ lkö retim okullarında iddet ve iddetin ö renci gözüyle de erlendirilmesi”, XV. Ulusal E itim Bilimleri Kongresi, Bildiri Özetleri, Mu la: Mu la Ünivesitesi, E itim Fakültesi, 275.
  • Arslanta , Y. (1998), “Sınıf yönetiminde ö retmen ileti im becerilerine ili kin ö retmen ve ö renci görü leri”, Yüksek Lisans Tezi, Bolu: Abant zzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Atıcı, M. (1999), “An exploration of the relationships between classroom management strategies and teacher efficacy in English and Turkish primary school teachers”, Doktora Tezi, England: Leicester University.
  • Aydın, B. (2001), “ lkö retim okullarında sınıf disiplinin sa lanması”, Doktora Tezi, Bolu: Abant zzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Balkıs, M.; Duru, E.; Bulu , M. (2006), “Okulda iddet; iddete yönelik tutumların özyeterlik inancı ve okula ba lılık duygusu ile ili kisi”, XV. Ulusal E itim Bilimleri Kongresi, Bildiri Özetleri, Mu la: Mu la Ünivesitesi, E itim Fakültesi, 280.
  • Bangir, G. (1997), “Sınıf içi ileti ime ili kin ö retmen-ö renci davranı ları görü leri ve önerileri”, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ba ar, H. (1997), Sınıf Yönetimi (3. Baskı), Ankara: Önder Matbaacılık Ltd. ti.
  • Boldurmaz, A. (2000), “ lkö retim okullarındaki sınıf yönetimi süreçlerinin de erlendirilmesi”, Yüksek Lisans Tezi, zmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Borg, M. G.; Falzon, J. M. (1989), “Primary school teachers’ perception of pupils’ undesirable behaviours”, Educational Studies, 15, 251–260.
  • Brown, W. E. ; Payne, T. (1992), “Teachers’ views of discipline changes from 1981 to 1991”, Education, 112 (4),354.
  • Bru, E. ; Stephens, P. ; Torsheim, T. (2002), “Student’ perceptions of class management and reports of their own misbehaviour”, Journal of School Psychology, 40 (4),287–307.
  • Cangelosi, J. S. (1997), Classroom Management Strategies (3. Edition), New York: Longman.
  • Celep, C. (2002), Sınıf Yönetimi ve Disiplini (2. Baskı), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Cücelo lu, D. (1991), nsan ve Davranı ı (2. Basım), stanbul: Remzi Kitapevi.
  • Çelik, V. (2003), Sınıf Yönetimi (2. Basım), Ankara: Nobel Yayın Da ıtım
  • Demir, Y. (2003), “Sınıf ö retmenlerinin sınıfta kar ıla ılan problem davranı lara kar ı ba etme stratejileri”, Yüksek Lisans Tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Demirel, Ö. (1999), Ö retme Sanatı, Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Demiro lu, A. (2001), “ lkö retim okulları birinci kademede sınıf düzeninin sa lanmasında ö retmen özelliklerinin etkisi”, Yüksek Lisans Tezi, stanbul: Marmara Üniversitesi, E itim Bilimleri Enstitüsü.
  • Duman, T.; Geli li, Y.; Çetin, . (2006), “Lise ö rencilerinin istenmeyen ö retmen davranı larına yönelik duygusal ve davranı sal tepki e ilimlerinin belirlenmesi”, XV. Ulusal E itim Bilimleri Kongresi, Bildiri Özetleri, Mu la: Mu la Ünivesitesi, E itim Fakültesi, 293-291
  • Edwards, C. H. (1993), Classroom Discipline and Management, Newyork: Macmillan Publishing Company.
  • Ergün, M.; Duman, T. (1998), “Kritik durumlarda ö retmen davranı ları”, Milli E itim Dergisi, 137, 45- 58.
  • Evertson, C. M.; Emmer, E. T. (1982), “Effective management at the begining of the school year in junior high classes”, Journal of Educational Psychology, 24 (4), 485–498.
  • Evertson, C. M.; Harris, A. H. (1992), “What we know about managing classrooms”, Educational Leadership, 19 (7), 71–78.
  • Evertson, C. M.; Emmer, E. T. ; Worsham, M. E. (2003), Classroom Management for Elemantary Teachers (6. Edition), USA: Copyright by Pearson Education.
  • Glickman, C.D.; Tamashiro, R.T. (1980), “Clarifying teachers’ beliefs about discipline” Educational Leadership, March, 459-464.
  • Gordon, T. (1974), Teacher Effectivenes Training (T. E. T.) (Çev: E. Aksay), Newyork: David McKay.
  • Gottfredson, G. D.; Gottfredson, D.C. (2001), “What schools do to prevent problem behavior and promote safe environtments”, Journal of Educational and Psychological Consultation, 12 (4) 313– 344.
  • Gözütok, D. (1992), “Disiplin Sa lamada Ö retmen Davranı ları”, E itim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 25, 2.
  • Güçlü, N. (2000), “ leti im”, L.Küçükahmet (Ed.), Sınıf Yönetimi, Ankara: Nobel Yayın Da ıtım Ltd. ti. , 133–154.
  • Günay, K. (2003), “Sınıf yönetiminde ö retmenlerin ileti im becerilerinin de erlendirilmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Güven, K. (1994), “ Marmara Üniversistesi E itim Fakültesinde okuyan ö rencilerin “gözlemlerinde” ve “beklentilerinde” olan ö retmen özelliklerinin kar ıla tırılması”, I. E itim Bilimleri Kongresi, Bildiri Metinleri, Adana: Çukurova Üniversitesi, E itim Fakültesi, 1022–1033.
  • Johnson, T.C.; Stoner, G. (1996), “Demonstrating the experimenting society model with classwidw behavior managemenet interventions”, Psychology Rewiev, 02796015, 25, 2.
  • Karao lu, . B. (1998), “Geleneksel ö retim yöntemleri ile i birlikçi ö renmenin ö renci ba arısı, hatırda tutma ve sınıf yönetimi üzerindeki etkileri”, Doktora Tezi, zmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • King, N. J. ; Gullone, E. ; Dadds, M. R. (1990) “Student perceptions of permessiveness and teacher- instigated disciplinary strategies”, British Journal of Education Phychology, 60, 322 – 329.
  • Lewis, R. (2001), “Classroom discipline and student responsibilty. the students view”, Teaching and Teacher Education, 17, 307–309.
  • Mahiro lu, A.; Buluç, B. (2003), “Ortaö retim kurumlarında fiziksel ceza uygulamaları”, Türk E itim Bilimleri Dergisi, 1 (1), 81-93.
  • Merrett, F.; Wheldall, K. (1988), “Which classroom behaviours do primary school teachers say they find most troublesome?”, Educational Review, 40 (1), 13–27.
  • Merrett, F. ; Wheldall, K. (1984), “Classroom behaviour problems which junior primary school teachers find most troublesome?”, Educational Studies, 10 (2) 87–92.
  • Navaro, L. (2001), Gerçekten Beni Duyuyor Musun? Sevdiklerinizi Gerçekken Duyun, Kendinizi Daha çtenlikle Duyurun, stanbul: Remzi Kitapevi.
  • O’Leary, S. G.; Sanderson, W. ; Rosen, L. A. ; Taylor, S. A. (1990), “A survey of classroom management practices”, Journal of School Psychology, 28 (3), 257–269.
  • Özçelik, D. A. (1992), Ölçme ve De erlendirme (Geni letilmi 2. Baskı), Ankara: ÖSYM E itim Yayınları.
  • Öztürk, B.; Koç, G. (2001), “Ö retmen beklentileri ve ö rnci üzerindeki etkileri”, E itim Yönetimi, 7 (27), 359-395.
  • Öztürk, B.; Koç, G.; ahin, F. T. (2003), “Sınıf ö retmenlerinin ö rencileri arasında ayrım yapma durumu ve bu ayrımın bazı de i kenler açısından incelenmesi”, Türk E itim Bilimleri Dergisi, 1(1), 109–118.
  • Öztürk, N. (2001), “Sınıf ö retmenlerinin istenmeyen ö renci davranı larına ili kin görü leri”, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özyürek, M. (2005), Olumlu Sınıf Yönetimi, Ankara: Kök Yayıncılık.
  • Özyürek, M. (1996), Sınıfta Davranı Yönetimi, Uygulamalı Davranı Analizi, Ankara: Karatepe Yayınları.
  • Rosen, L. A.; Taylor, S. A; O’Leary, S. G.; Sanderson, W. (1990), “A survey of classroom management practices”, Journal of School Psychology, 28 (3), 257–269.
  • Sayın, N. (2001), “Sınıf Ö retmenlerinin kar ıla tıkları istenmeyen ö renci davranı ları ve bu davranı ların nedenlerine ili kin görü leri ile istenmeyen davranı ları önleme yöntemleri”, Yüksek Lisans Tezi, Eski ehir: Anadolu Üniversitesi, E itim Bilimleri Enstitüsü.
  • Sokal, L.; Smith, D. G. ; Mowat, H. (2003), “Atternative certification Teachers’ Attitudes Toward Classroom Management”, The High School Journal, 86 (3), 8–16.
  • Sugai, G.; Horner, R.H. (2002), “Introduction to the special series on positive behavior support in schools”, Journal of Emotional and Behavioral Disorders”,10 (3), 10634266.
  • Terzi, Ç. (2001), “Ö retmenlerin sınıf yönetim anlayı larına ili kin görü lerinin belirlenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Eski ehir: Anadolu Üniversitesi, E itim Bilimleri Enstitüsü.
  • Tulley, M.; Chiu, L. H. (1998), “Children perceptions of the effectiveness of classroom discipline techniques”, Journal of Instructional Psychology, 25 (3), 189.
  • Tulley, M.; Chiu, L. H. (1995), “Student teachers and classroom discipline”, The Journal of Educational Research, 88 (3), 164–171.
  • Turanlı, A. S. (1995), “Students’ expectations and perceptions of teachers’ classroom management behaviours”, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: ODTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Türnüklü, A. ; ahin, . , Öztürk, N. (2002), “ lkö retim okullarında ö renci, ö retmen, okul yöntecisi ve velilerin çatı ma çözüm stratejileri”, E itim Yönetimi, 32, 574–597.
  • Veenman, S. ; Raemaekers, J. (1995), “Long-term effects of a staff development programme on effective instruction and classroom management for teachers in multigrade classes”, Educational Studies, 21 (2), 167–184.
  • Veenman, S. (1984), “Perceived problems of begining teachers”, Review of Educational Research, 54 (2), 143–178.
  • Weber, W. A. (2003), “Classroom management”, J. M. Cooper (Ed.), Classroom Teaching Skills (6.Edition), 222–265, New York: Houghton Mifflin Company.
  • Ye ilyaprak, B. (2006), E itimde Rehberlik Hizmetleri (14. Baskı), Ankara: Nobel Yayın Da ıtım.
  • Yurtal, F.; Yontar, A. (2006), “Sınıf ö retmenlerinin ö rencilerinden bekledikleri sorumluluklar ve sorumluluk kazandımada kullnadıkları yöntemlerle ilgili görü leri”, XV. Ulusal E itim Bilimleri Kongresi, Bildiri Özetleri, Mu la: Mu la Ünivesitesi, E itim Fakültesi, 520-521.
  • Zuckerman, J. T. (2000), “Student science teachers’ accounts of well-remembered event about classroom management”, Journal of Science Teacher Education, 11 (3), 243–250.
There are 61 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Fatma Sadık

Publication Date June 26, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Sadık, F. (2008). İstenmeyen Davranışlarla Baş Etme Stratejilerinin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi. İlköğretim Online, 7(2), 232-251.
AMA Sadık F. İstenmeyen Davranışlarla Baş Etme Stratejilerinin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi. EEO. August 2008;7(2):232-251.
Chicago Sadık, Fatma. “İstenmeyen Davranışlarla Baş Etme Stratejilerinin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi”. İlköğretim Online 7, no. 2 (August 2008): 232-51.
EndNote Sadık F (August 1, 2008) İstenmeyen Davranışlarla Baş Etme Stratejilerinin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi. İlköğretim Online 7 2 232–251.
IEEE F. Sadık, “İstenmeyen Davranışlarla Baş Etme Stratejilerinin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi”, EEO, vol. 7, no. 2, pp. 232–251, 2008.
ISNAD Sadık, Fatma. “İstenmeyen Davranışlarla Baş Etme Stratejilerinin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi”. İlköğretim Online 7/2 (August 2008), 232-251.
JAMA Sadık F. İstenmeyen Davranışlarla Baş Etme Stratejilerinin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi. EEO. 2008;7:232–251.
MLA Sadık, Fatma. “İstenmeyen Davranışlarla Baş Etme Stratejilerinin Öğretmen Ve Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi”. İlköğretim Online, vol. 7, no. 2, 2008, pp. 232-51.
Vancouver Sadık F. İstenmeyen Davranışlarla Baş Etme Stratejilerinin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi. EEO. 2008;7(2):232-51.