This study is a descriptive/case study investigating the strategies that teachers used to deal
with the misbehavior in terms of both students and teachers’ perspectives. The data was obtained by
various techniques such as critical incident, observation, interviews and personal information forms
which were conducted on teachers and students. One of the participant teachers was female and four of
them were male. Three teachers were teaching fourth grade and two teachers were teaching fifth grade.
The participant students consisted of 75 girls and 97 boys (fourth grade and fifth grade). The results can
be summarized as in the following; the teachers found strategies dealing with misbehaviors positive as
preventive and repairing, whereas students determined their teachers’ behaviors as punishing,
threatening, and unfair. During the classroom observations, the most common strategies used by the
teachers were verbal warning (shouting), ignoring, warning by gestures, dressing down and threatening.
Bu araştırma, öğrencilerin sınıfı için istenmeyen davranışlarıyla başında değil kullanılabilir halefi öğretmen ve öğrenci görüşlerini aynı okulda inceleyen nitel bir çalışmadır. Araştırma için belirlenen ilköğretim okulu alt sosyo-ekonomik bir derece. Araştırma faaliyeti toplanmasında eleştirel olay, görüşme, gözlem ve kişisel bilgi formları kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerden biri kadın, dördü erkektir. Beş öğretmenin üçü 4. sınıf, ikisi 5. sınıf öğretmenidir. Öğrenci grubu 4 ve 5. sınıfa devam eden, 75 'i kız, 97' erkek olmak üzere toplam 172 studentiden oluşmaktadır. Araştırma bulgularını elde elde edilen sonuçlar şu şekilde özetlenebilir. Öğretmenler, istenmeyen davranışlarla baş etme stratejilerini önleyici ve iyileştirici bir diğer ifadeyle olumlu algılamakta, öğrenciler ise öğretmenlerinin davranışlarının cezalandırıcı, korkutucu ve adaletsiz nedir düşünmektedir. Sınıf gözlemleri günü öğretmenlerin en yaygın kullanımı yoluyla stratejiler sözlü uyarı, yüksek sesle bağırma, görmezden gelme, beden diliyle uyarı, azarlama ve gözdağı verme olmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 7 Issue: 2 |