Bu çalı manın amacı 2004 yılı Ortaö retim Kurumları Ö renci Seçme ve Yerle tirme Sınavı (LGS) ile Ö renci Seçme ve Yerle tirme Sınavlarında (ÖSS) ba arılı olan ve dereceye giren illerde görev yapan e itim yöneticilerinin gözünde, ö rencilerin sınavlardaki ba arılarına etki eden faktörleri belirlemektir. Ara tırma verileri Kahramanmara l Milli E itim Müdürlü ünce 09- 17 A ustos 2004 tarihlerinde görü me yoluyla toplanmı tır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmı tır. Veriler her iki ara tırmacı tarafından ayrı ayrı kodlanmı ve temalar ortaya çıkarılmı tır. Okulların yeterli fiziki altyapıya sahip olması, Milli E itim müdürlüklerinin okul ve dershanelerle i birli i içinde olması, velilerin, dershanelerin ve özel sektörün e itime destek sa laması, ö retmen ve yöneticilerin yeterliliklerin saptanması ve geli tirilmesi, il düzeyinde ve okullarda deneme sınavlarının yapılması ve okul öncesi e itimin yaygınla tırılmasının, e itim yöneticilerinin gözünde, ba arıyı olumlu yönde etkiledi i saptanmı tır
The aim of this study is to find out what kind of factors have affects on students’ success on
large scale exams from the point of the educational administartors views that are working at Ministry of
National Educational Directotates in cities where students demostrate high level of sucess at two large scale
national exams. Data were collected by educational administrators through interviewing educational
administrators who are working in successful cities. Collected data were analysed by using content analysis.
It was found that students’ exam success were affected by preschool education, infrastructure, coordination,
support to the school education, qualified educators, and practice exams
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2008 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 7 Issue: 1 |