The main purpose of this research is to investigate the preschool and primary level student
teachers’ use of the websites assisting homework, the reasons why they use such websites, their attitudes towards
such websites, and their suggestions concerning the use of those websites. The data collection tool, the
“Homework Evaluation Scale” was administered to a total of 219 preschool and primary level student teachers.
In order to analyze the data; factor analysis, reliability test, t-test, one-way ANOVA, frequency and percentages
were used. Some personal information about the participants (age, gender,..) was compared with attitudes
towards homework sites. The findings of the study showed that there was a significant difference between
beneficiary of online homework sites and student-teachers’ field of study related to attitudes towards homework
sites.
Araştırmanın temel amacı sınıf öğretmeni ve okulöncesi öğretmeni adaylarının, ödev siteleri kullanımının durumlarını, kullanım nedenlerini, ödev sitelerine bakarak tutum düzeylerini ve ödev sitelerine cevap vermek belirlemektir. Araştırmada Ödev Siteleri Öğrenci Ölçeği, sınıf öğretmenliği anabilim dalı ve okulöncesi öğretmenliği anabilim dalı öğrencilerinden oluşan 219 kişilik gruba uygulandı. Verilerin çözümlenmesinde, faktör analizi, güvenirlik analizi, t-testi, tek yönlü varyans analizi, frekans ve yüzdelik değerleri kullanılmıştır. Araştırmada katılımcıların internet ortamında ödev sitelerine tutumümleri karşılaştır ve ödev siteleri kullanma durumu, kullanım nedenleri ve ödev sitelerine ilişkin önerileri incelenmiştir. Bağımsız değişkenlerden; öğretmen adaylarının ödev sitelerinden yararlanma durumu ve anabilim dallarına göre Doğrudan ödevler ile tutum düzeyleri arasında anlamlı farklılık bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 6 Issue: 3 |