The aim of this research is to determine the level of teachers’ computer self efficacy and
whether the computer self efficacy changes according to their age, gender, seniority, department, owning
computer and frequency of computer use. The results indicate that the teachers’ level of computer self efficacy
is 71.52. 20-25 aged and 0-5 years experienced teachers’ computer self-efficacies were higher than the others.
There is not a significant difference between gender and teachers’ computer self efficacy. Computer teachers’
self efficacies were higher than all teachers in other departments. The teachers who have computer and who
always use computer had higher computer self efficacies than the others
Bu çalışmanın amacı ilköğretimde çalışan öğretmenlerin bilgisayar özyeterlik düzeylerini belirlemek, yaş, cinsiyet, kıdem, branş, bilgisayara sahip olma durumu ve bilgisayar kullanma sıklığı değişkenlerine göre öğretmenlerin bilgisayar özyeterliklerinin farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırmadan elde bilgisayarlara özyeterlik düzeyleri 71,52 puanla orta düzey bulunmuştur. 20-25 yaş öğretmenlerin ve 0-5 yıl kıdeme sahiplerinin öğretmenlerin bilgisayar özyeterlik düzeyleri diğer gruplara göre daha yüksektir. Cinsiyet değişkeni ile öğretmenlerin bilgisayar özyeterlikleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Branş değişkeni ile bilgisayar özyeterlilik arasında, bilgisayar öğretmenleri ile diğer tüm branşlar bilgisayar öğretmenleri lehine anlamlı bir farklılık bulundumuştur. Bilgisayara sahip olan öğretmenlerin ve bilgisayarı çok sık kullanan öğretmenlerin bilgisayar özyeterlikleri diğer öğretmenlere göre daha yüksektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 6 Issue: 3 |