Okulda verilen eğitim, öğrencilerin bilgiyi nereden ve nasıl elde edeceklerini, nasıl değerlendireceklerini ve problemi çözmede bu bilgiyi nasıl kullanacaklarını öğrenmelerini sağlar. Probleme dayalı öğrenme yaklaşımı bu becerilerin kazandırılmasında oldukça etkili olmaktadır. Bu çalışmada PDÖ yaklaşımının öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme düzeylerine etkisi değerlendirilmiştir. Araştırma 2002-2003 öğretim yılında Gazi Eğitim Fakültesinde yapılmıştır. Çalışmada deney ve kontrol gruplu deneysel tasarım kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin cinsiyet ve mezun oldukları lise türlerine göre yaratıcı düşünme düzeylerinde uygulama öncesi ve sonrasında anlamlı farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Uygulama sonunda, deney grubundaki öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme düzeylerinin kontrol grubundaki öğrencilerden daha fazla geliştiği görülmüştür. Bu sonuçlar, PDÖ yaklaşımın, yaratıcı düşünmeyi geleneksel öğretim yöntemlerinden daha fazla geliştirdiğini göstermektedir.
The education given in the schools provides to learn students where and
how can get the knowledge, how to evaluate it, and how the use it for solving
the problem. Problem-based learning approach is highly effective to acquire
these skills. In this study, the effect of problem-based learning approach on
pre-service teachers’ creative thinking level was evaluated. The research was
carried out at Gazi Educational Faculty in 2002-2003 school years. In the
research was used experimental design with treatment and control groups. It was
examined whether there are any meaningful differences between their sex and
their type of graduated school after and before the research. Results of the
research showed that there is a progress on creative thinking level of
pre-service teachers’ in the experimental group than pre-service teachers’ in
control group. This result showed that problem based learning is more effective
than traditional methods in developing creative thinking skills.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 4 Issue: 1 |