This study provides an account of 2nd grade EFL teachers’ opinions about 2nd Grade English Language Teaching Curriculum. Data was collected through interviews with 14 teachers working at ten different state primary schools in five different cities of Turkey. Interviewed teachers had an experience in teaching ranging from one to twelve years. Data was analyzed by qualitative techniques according to pre-determined twenty categories standing for each of the interview questions. The results of the study indicated that teachers appreciated the 2nd Grade English Language Curriculum in terms of the need analysis, evaluation and assessment, age and level relevance, teaching techniques and vocabulary teaching while they criticized it mostly in terms of lack of extra materials, unsuitability to be applied in crowded classrooms, uncertainty of cultural focus, lack of necessary learning techniques, motivation for students and parents.
Bu çalışma 2. sınıf İngilizce öğretmenlerinin ilgili program ile ilgili görüş ve farkındalıklarını ortaya
koymaktadır. Veri Türkiye'nin 5 farklı ilinde 10 farklı devlet ilköğretim okulunda görev yapan 14 öğretmenle
yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Öğretmenleri mesleki tecrübleri 1 ila 12 yıl
arasında değişmiştir. Toplanan veri görüşme formunda her bir soruya uygun olacak şekilde oluşturulmuş 20
temaya (kategori) göre nitel bir şekilde analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları araştırmaya katılan
öğretmenlerin 2. Sınıf İngilizce Öğretim Programını ihtiyaç analizi, ölçme ve değerlendirme, yaş ve düzey
uygunluğu, öğretim teknikleri ve kelime öğretimi gibi açılardan olumlu bulurken ekstra materyal eksikliği,
kalabalık sınıflarda uygulanma zorluğu, kültürel odağının bulunmaması, gerekli öğrenme tekniklerinin
bulunmaması, öğrenci ve velileri motive edecek yanının bulunmaması gibi açılardan da eleştirdiklerini
göstermiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 14 Issue: 2 |