Bu çalışma; Milli Eğitim Bakanlığında (MEB) istihdam edilen, fen bilimleri ve matematik eğitimi alanında hizmet veren öğretmenlerin demografik yapılarının tespit edilmesi ve bu alanlarda hizmet öncesi öğretim veren üniversiteler, üniversitelerin fakülteleri, fakültelerde yer alan bölümler ve ana bilim dallarına ilişkin sayısal verilerin tespitine yöneliktir. Bu amaçla, MEB İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü 2012 Ağustos ayı verilerine göre fen bilimleri ve matematik eğitimi alanında istihdam edilen kadrolu öğretmenler ile 2011-2012 öğretim yılında üniversitelerin fen bilimleri ve matematik alanları, bu alanlarda görev yapan öğretim elemanları örneklem olarak seçilmiştir. Betimsel tarama modelindeki çalışmamızda hizmet öncesi öğretmenliğe kaynaklık eden üniversitelerin fen bilimleri ve matematik eğitimi alanları, bu alanlarda MEB’de istihdam edilen öğretmenler üzerine bir durum analizi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin frekans ve yüzde dağılımlarına bakılarak bir durum analizi ve karşılaştırmalar yapılmıştır. Üniversitelerin, fen bilimleri ve matematik eğitimi alanında ve örgün eğitim-öğretim içerisindeki rollerinin ve amaçlarının önemini vurgulamaktadır. MEB’de görev yapan öğretmenlerimizin %51,9’u eğitim fakülteleri, %14,1’i fen edebiyat fakültelerinden mezundur. MEB’nın fizik, kimya ve biyoloji alanlarında öğretmen fazlalığı dikkat çekerken, fen ve teknoloji, ilköğretim matematik ve matematik alanlarında ise öğretmen ihtiyacı olduğu görülmektedir. Ancak atama bekleyen öğretmen adayları sayısına bakıldığında ihtiyacın kat kat üstünde bir fazlalık göze çarpmaktadır.
This study aims to determine the demopgraphics of the Science and Mathematics teachers’ woring at the Ministry of National Education (MNE). In addition, it is aimed to address the quantitative data with regards to the departments offering Science and Mathematics teacher education departments, the faculties having the necessary departments to train Science and Mathematics teachers. For this purpose, the teachers who are employed according to the data gathered from the Ministry of Human Resources (August, 2012) and instructors employed in science and mathematics departments of the universities in the 2011-2012 academic year were selected as the participant group of the study. In this descriptive design, the study aims to analyze the current state of the pre-service teacher training departments of the science and mathematics departments and the teachers who are currently employed in the MNE. The data were obtained from the frequency and percentage distribution by examining through a situation analysis and comparisons were made . Universities , in the field of science and mathematics education within the formal education emphasize the importance of their role and purposes. 51.9% of theMNE teachers graduated from the faculties of education , 14.1% were graduates from the faculties of science and letters. It is observed that there is a redundancy in physics, chemistry and biology teachers; however, in the fields of science and technology, primary-school level of mathematics and mathematics teacher are lacking. However, considering the number of teacher candidates awaiting to be appointed to become MNE teachers, the redundancy of the current graduates stand out
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 14 Issue: 2 |