İlköğretim ve ortaöğretim düzeyindeki okullarda okulu geliştirmek için, Okul Geliştirme Yönetim Ekibi (OGYE) oluşturulması zorunlu tutulmuştur. Bu çalışmanın amacı, okul müdürlerinin bu ekibe ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma İzmir kent merkezindeki bir ilçede ilköğretim ve ortaöğretim okullarının müdürleri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veriler yarı yapılandırılmış sorularla toplanmıştır. Araştırma 16 lise, 37 ilköğretim okul müdürü olmak üzere toplam 53 kişi üzerinden gerçekleştirilmiştir. Veri çözümlemede içerik analizi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, okul müdürleri OGYE’nin amacına uygun çalışmadığını; okullarda OGYE kurulmasına olumsuz yaklaştıkları saptanmıştır.
The aim of this study was to determine the opinions of the principals about School Improvement Management Team (SIMT). The research was administered to 53 principals of primary and secondary schools in a town in the province of metropolitan area of Izmir. The data was collected through semi-structured interviews conducted with 16 high school principals and 37 primary schools. The data was analyzed through content analysis. The findings showed that principals thought that SIMT teams did not realize their objects and fit the purposes so they had negative attitudes towards establishing SIMT
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 14 Issue: 2 |