BibTex RIS Cite

INVESTIGATING THE OPINIONS OF VIRTUOSO OUD-PERFORMERS’ ABOUT THEIR STYLES, ECOLE PREFERENCES IN OUD EDUCATION

Year 2016, Issue: 7, 170 - 182, 01.04.2016

Abstract

A successful process of oud education depends on oud lesson programs prepared according to proper goals and a methodology in accordance with the objective. With reference to this principle, the main aim of the study is to investigating the opinions of virtuoso oud-performers’ about their styles, ecole preferences in oud education. Qualitative research design is preferred and case study is used. The study group consists of 10 oud virtuosos. Data were collected through semi-structured interview form. Data analysis is done through content analysis. At the end of the study; the opinions of virtuoso oud-performers’ about their styles, ecole preferences and technics that they used in oud education were found.

References

  • Aslan, M. E. (2012). Çalgı Eğitimi Bağlamında Teknik Ud Eğitimine Bir Yaklaşım. International Journal of New Trends In Arts, Sports and Science Education 1(3).
  • Demirel, Ö. (1999). Öğretme sanatı. Ankara: Pegem A.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metodlarına Giriş: Nitel, Nicel ve Eleştirel Kuram Metodolojileri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ertürk, S. (1972). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Gönül, M. (2010). Nevres Bey’in Ud Taksimlerinin Analizi ve Ud Eğitimine Yönelik Alıştırmaların Oluşturulması. Doktora Tezi Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Neuman, L. W. (2007). Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar (çev. S. Özge). İstanbul: Yayın Odası.
  • Sönmez, V. (1994). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Afak.
  • Uslu, M. (2013). Eğitim Fakültelerinde Uygulanan Bireysel Çalgı Eğitimi (Keman) Ders Programlarının Yürütülmesine Yönelik Eğitimci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(1).
  • Yahya Kaçar, G. (2007). Geleneksel Çalgılardan Udun Müzik Öğretmenliğinde Kullanılması. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(1) 111-121.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yükrük, S. (2004). Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı Son Sınıf Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulamasında Sınıf Ortamında Seslerini Kullanma Becerileri. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi Süleyman Demirel Üniversitesi, 7-10 Nisan, Isparta.

USTA UD İCRACILARININ UD EĞİTİMİNDEKİ ÜSLUP VE EKOL TERCİHLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2016, Issue: 7, 170 - 182, 01.04.2016

Abstract

Ud eğitiminin başarılı bir şekilde yürütülebilmesi; ud ders programlarının uygun amaçlara göre hazırlanmasına ve tercih edilen “metodoloji” nin amaca hizmet ölçüsüne bağlıdır. Bu ölçüden hareketle Türkiye’nin akademi içindeki ve dışındaki usta ud icracılarının; ud eğitimindeki üslup ve ekol tercihlerine yönelik görüşlerini incelemek araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımı esas alınmıştır ve araştırma modellerinden, durum çalışması modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu 10 usta ud icracısı oluşturmaktadır. Veriler yarı-yapılandırılmış görüşme formu yardımıyla elde edilmiştir. Veri analizi yapılırken “içerik analizi” tercih edilmiştir. Araştırma sonucunda usta ud icracılarının ud eğitimindeki üslup ve ekol tercihlerine yönelik görüşleri elde edilmiştir.

References

  • Aslan, M. E. (2012). Çalgı Eğitimi Bağlamında Teknik Ud Eğitimine Bir Yaklaşım. International Journal of New Trends In Arts, Sports and Science Education 1(3).
  • Demirel, Ö. (1999). Öğretme sanatı. Ankara: Pegem A.
  • Ekiz, D. (2003). Eğitimde Araştırma Yöntem ve Metodlarına Giriş: Nitel, Nicel ve Eleştirel Kuram Metodolojileri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ertürk, S. (1972). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Gönül, M. (2010). Nevres Bey’in Ud Taksimlerinin Analizi ve Ud Eğitimine Yönelik Alıştırmaların Oluşturulması. Doktora Tezi Selçuk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Neuman, L. W. (2007). Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar (çev. S. Özge). İstanbul: Yayın Odası.
  • Sönmez, V. (1994). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Afak.
  • Uslu, M. (2013). Eğitim Fakültelerinde Uygulanan Bireysel Çalgı Eğitimi (Keman) Ders Programlarının Yürütülmesine Yönelik Eğitimci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(1).
  • Yahya Kaçar, G. (2007). Geleneksel Çalgılardan Udun Müzik Öğretmenliğinde Kullanılması. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(1) 111-121.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yükrük, S. (2004). Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı Son Sınıf Öğrencilerinin Öğretmenlik Uygulamasında Sınıf Ortamında Seslerini Kullanma Becerileri. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi Süleyman Demirel Üniversitesi, 7-10 Nisan, Isparta.
There are 12 citations in total.

Details

Other ID JA87DS42BC
Journal Section Research Article
Authors

Alper Akdeniz This is me

Yusuf Akbulut Mustafa Uslu

Publication Date April 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 7

Cite

APA Akdeniz, A., & Uslu, Y. A. M. (2016). USTA UD İCRACILARININ UD EĞİTİMİNDEKİ ÜSLUP VE EKOL TERCİHLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi(7), 170-182.
AMA Akdeniz A, Uslu YAM. USTA UD İCRACILARININ UD EĞİTİMİNDEKİ ÜSLUP VE EKOL TERCİHLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. INES Journal. April 2016;(7):170-182.
Chicago Akdeniz, Alper, and Yusuf Akbulut Mustafa Uslu. “USTA UD İCRACILARININ UD EĞİTİMİNDEKİ ÜSLUP VE EKOL TERCİHLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, no. 7 (April 2016): 170-82.
EndNote Akdeniz A, Uslu YAM (April 1, 2016) USTA UD İCRACILARININ UD EĞİTİMİNDEKİ ÜSLUP VE EKOL TERCİHLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 7 170–182.
IEEE A. Akdeniz and Y. A. M. Uslu, “USTA UD İCRACILARININ UD EĞİTİMİNDEKİ ÜSLUP VE EKOL TERCİHLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”, INES Journal, no. 7, pp. 170–182, April 2016.
ISNAD Akdeniz, Alper - Uslu, Yusuf Akbulut Mustafa. “USTA UD İCRACILARININ UD EĞİTİMİNDEKİ ÜSLUP VE EKOL TERCİHLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi 7 (April 2016), 170-182.
JAMA Akdeniz A, Uslu YAM. USTA UD İCRACILARININ UD EĞİTİMİNDEKİ ÜSLUP VE EKOL TERCİHLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. INES Journal. 2016;:170–182.
MLA Akdeniz, Alper and Yusuf Akbulut Mustafa Uslu. “USTA UD İCRACILARININ UD EĞİTİMİNDEKİ ÜSLUP VE EKOL TERCİHLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, no. 7, 2016, pp. 170-82.
Vancouver Akdeniz A, Uslu YAM. USTA UD İCRACILARININ UD EĞİTİMİNDEKİ ÜSLUP VE EKOL TERCİHLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. INES Journal. 2016(7):170-82.