BibTex RIS Cite

BİR HALKLA İLİŞKİLER ANLAYIŞI OLARAK KURUMSAL VATANDAŞLIK

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 7 - 15, 20.05.2016

Abstract

Yirmi birinci yüzyılda işletmelerden birer dünya vatandaşı gibi sorumlu davranmaları ve kararlarını alırken buna dikkat etmeleri beklenmektedir. Günümüzde şirketler salt birer ticari örgütler olarak değil, aynı zamanda sosyal varlıklar olarak algılanmaktadır. Şirketlerin artık etik, hukuki, sosyal ve ekonomik sorumlukları olduğu bilinci yerleşmiştir. Kurumsal vatandaşlık bilincinin yer edinmesi, stratejik halkla ilişkiler çalışmalarıyla olası görünmektedir. Şirketlerin halkla ilişkiler birimleri veya şirketlere danışmanlık yapan halkla ilişkiler ajansları, kurumsal vatandaşlık bilincinin yerleşmesinde şirket yönetimlerine yol göstermelidir. Kurumsal vatandaşlık olgusu, uzun vadeli kazanım getiren önemli bir halkla ilişkiler anlayışı olarak literatüre girmiştir.           

References

  • Aktan, Coşkun Can ve Börü, Deniz (2007). “Kurumsal Sosyal Sorumluluk”, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk, (Ed. Coşkun Can Aktan), İstanbul: İGİAD Yayını, 11-36.
  • Argüden, Yılmaz (2002a). “Kurumsal Sosyal Sorumluluk”, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İstanbul: ARGE Danışmanlık Yayınları, 7-14.
  • Argüden, Yılmaz (2002b). “Küresel Vatandaşlık Bildirgesi”, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İstanbul: ARGE Danışmanlık Yayınları, 15-22.
  • Argüden, Yılmaz (2002c). “Küresel Sorumluluk Anlaşması”, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İstanbul: ARGE Danışmanlık Yayınları, 23-30.
  • Argüden, Yılmaz (2002d). “Kurumsal Vatandaşlık”, Dünya Gazetesi, 02.03.2002, http://www.arge.com/Yayinlarimiz/Makaleler/IsDunyasi/KurumsalVatandaslik.asp x, Erişim Tarihi: 14.10.2009.
  • Başaran, Cansen (tarihsiz). “Geleceğin Toplumlarında İş Dünyasının Rolü”, http://www.kalder.org/genel/16kongre/CANSEN%20BASARIR%20SYMES.pdf, Erişim Tarihi: 14.10.2009.
  • Capriotti, Paul and Moreno, Angeles (2007). “Corporate Citizenship and Public Relations: The Importance and Interactivity of Social Responsibility Issues on Corporate Websites”, Public Relations Review, 33 (2007): 84-91.
  • Clark, Cynthia E. (2000). “Differences between Public Relations and Corporate Social Responsibility: An Analysis”, Public Relations Review, 26 (3): 363-380.
  • Giddens, Anthony (2000). Üçüncü Yol-Sosyal Demokrasinin Yeniden Dirilişi-, (Çev. Mehmet Özay), İstanbul: Birey Yayıncılık.
  • Grunig, Larissa A.; Grunig, James E. ve Ehling, William P. (2005). “Etkin Örgüt Nedir?”. Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, (Çev. Elif Özsayar), İstanbul: Rota Yayınları, 79-104.
  • Kaya, Bayram (2003). Bütünleşik Kurumsal İletişim, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Kazancı, Metin (1997). Kamuda ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler, Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Kuşat, Nurdan (2012). “Sürdürülebilir İşletmeler İçin Kurumsal Sürdürülebilirlik Ve İçsel Unsurları”. Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, 14 (2): 227-242. .
  • McCorkindale, Tina (2008). “Does Familiarity Breed Contempt? Analyses of the Relationship among Company Familiarity, Company Reputation, Company Citizenship, and Company Personality on Corporate Equity”, Public Relations Review, 34 (2008): 392-395.
  • Özden, Kemal (2008). “Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS)”, Her Yönüyle Dernekler Üç Aylık Sektörel Dergi/Turkish Quarterly of Associations, Ankara: USİDER Yayınları, 6: 36-39.
  • Özgen, Ebru (2007). “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı Ve Çalışan Memnuniyetine Etkisi”, D. Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 8: 1-6.
  • Özyurt, Cevat (2005). Küreselleşme Sürecinde Kimlik ve Farklılaşma, İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Pira, Aylin (2005). Halkla İlişkiler İçin Okumalar, İstanbul: Dönence Akademik Kitaplar.
  • Şahin, Mehmet (1984). “İşletme Yönetimi Ve Sosyal Sorumluluk Kavramı”, Anadolu Üniversitesi İİBF Dergisi, 2 (1): 55-66.
  • Tayfun, Recep (2009). “Sosyal Girişimcilik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk İlişkisinin Halkla İlişkiler Açısından Önemi”, VI. Uluslararası STK’lar Kongresi Bildiriler Kitabı, 23-25 Ekim 2009, Çanakkale, 61-69.
  • Tunçel, Hakan (2011). “Halkla İlişkiler Perspektifinden Kurumsal Vatandaşlık Anlayışına Bir Bakış”. Galatasaray Üniversitesi İleti-ş-im Dergisi, 14: 79-95.
  • Ural, Ebru Güzelcik (2000). “Kurum İmajı Yaratmada Sosyal Sorumluluk Anlayışının Önemi”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 411-419.
  • Ural, Ebru Güzelcik (2006). Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları, İstanbul: Birsen Yayınevi.
  • Ustakara, Fuat (2015). “Küresel Hegemonya Kavrayışı Bağlamında Halkla İlişkiler Ve Güç İlişkiselliği”, Küreselleşme Ekseninde İktidar Ve İletişim, (Ed. Fuat Ustakara), Konya: Literatürk Academia Yayınları, 245-280.
  • Waddock, Sandra (2007). “Corporate Citizenship: The Dark sides Paradoxes of Success”, The Debate over Corporate Social Responsibility, (Eds. Steve May, George Cheney, Juliet Roper), New York: Oxford University Press, 74-86.
Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 7 - 15, 20.05.2016

Abstract

References

  • Aktan, Coşkun Can ve Börü, Deniz (2007). “Kurumsal Sosyal Sorumluluk”, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İşletmeler ve Sosyal Sorumluluk, (Ed. Coşkun Can Aktan), İstanbul: İGİAD Yayını, 11-36.
  • Argüden, Yılmaz (2002a). “Kurumsal Sosyal Sorumluluk”, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İstanbul: ARGE Danışmanlık Yayınları, 7-14.
  • Argüden, Yılmaz (2002b). “Küresel Vatandaşlık Bildirgesi”, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İstanbul: ARGE Danışmanlık Yayınları, 15-22.
  • Argüden, Yılmaz (2002c). “Küresel Sorumluluk Anlaşması”, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İstanbul: ARGE Danışmanlık Yayınları, 23-30.
  • Argüden, Yılmaz (2002d). “Kurumsal Vatandaşlık”, Dünya Gazetesi, 02.03.2002, http://www.arge.com/Yayinlarimiz/Makaleler/IsDunyasi/KurumsalVatandaslik.asp x, Erişim Tarihi: 14.10.2009.
  • Başaran, Cansen (tarihsiz). “Geleceğin Toplumlarında İş Dünyasının Rolü”, http://www.kalder.org/genel/16kongre/CANSEN%20BASARIR%20SYMES.pdf, Erişim Tarihi: 14.10.2009.
  • Capriotti, Paul and Moreno, Angeles (2007). “Corporate Citizenship and Public Relations: The Importance and Interactivity of Social Responsibility Issues on Corporate Websites”, Public Relations Review, 33 (2007): 84-91.
  • Clark, Cynthia E. (2000). “Differences between Public Relations and Corporate Social Responsibility: An Analysis”, Public Relations Review, 26 (3): 363-380.
  • Giddens, Anthony (2000). Üçüncü Yol-Sosyal Demokrasinin Yeniden Dirilişi-, (Çev. Mehmet Özay), İstanbul: Birey Yayıncılık.
  • Grunig, Larissa A.; Grunig, James E. ve Ehling, William P. (2005). “Etkin Örgüt Nedir?”. Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, (Çev. Elif Özsayar), İstanbul: Rota Yayınları, 79-104.
  • Kaya, Bayram (2003). Bütünleşik Kurumsal İletişim, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Kazancı, Metin (1997). Kamuda ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler, Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Kuşat, Nurdan (2012). “Sürdürülebilir İşletmeler İçin Kurumsal Sürdürülebilirlik Ve İçsel Unsurları”. Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, 14 (2): 227-242. .
  • McCorkindale, Tina (2008). “Does Familiarity Breed Contempt? Analyses of the Relationship among Company Familiarity, Company Reputation, Company Citizenship, and Company Personality on Corporate Equity”, Public Relations Review, 34 (2008): 392-395.
  • Özden, Kemal (2008). “Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS)”, Her Yönüyle Dernekler Üç Aylık Sektörel Dergi/Turkish Quarterly of Associations, Ankara: USİDER Yayınları, 6: 36-39.
  • Özgen, Ebru (2007). “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramı Ve Çalışan Memnuniyetine Etkisi”, D. Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 8: 1-6.
  • Özyurt, Cevat (2005). Küreselleşme Sürecinde Kimlik ve Farklılaşma, İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Pira, Aylin (2005). Halkla İlişkiler İçin Okumalar, İstanbul: Dönence Akademik Kitaplar.
  • Şahin, Mehmet (1984). “İşletme Yönetimi Ve Sosyal Sorumluluk Kavramı”, Anadolu Üniversitesi İİBF Dergisi, 2 (1): 55-66.
  • Tayfun, Recep (2009). “Sosyal Girişimcilik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk İlişkisinin Halkla İlişkiler Açısından Önemi”, VI. Uluslararası STK’lar Kongresi Bildiriler Kitabı, 23-25 Ekim 2009, Çanakkale, 61-69.
  • Tunçel, Hakan (2011). “Halkla İlişkiler Perspektifinden Kurumsal Vatandaşlık Anlayışına Bir Bakış”. Galatasaray Üniversitesi İleti-ş-im Dergisi, 14: 79-95.
  • Ural, Ebru Güzelcik (2000). “Kurum İmajı Yaratmada Sosyal Sorumluluk Anlayışının Önemi”. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 411-419.
  • Ural, Ebru Güzelcik (2006). Stratejik Halkla İlişkiler Uygulamaları, İstanbul: Birsen Yayınevi.
  • Ustakara, Fuat (2015). “Küresel Hegemonya Kavrayışı Bağlamında Halkla İlişkiler Ve Güç İlişkiselliği”, Küreselleşme Ekseninde İktidar Ve İletişim, (Ed. Fuat Ustakara), Konya: Literatürk Academia Yayınları, 245-280.
  • Waddock, Sandra (2007). “Corporate Citizenship: The Dark sides Paradoxes of Success”, The Debate over Corporate Social Responsibility, (Eds. Steve May, George Cheney, Juliet Roper), New York: Oxford University Press, 74-86.
There are 25 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Fuat Ustakara

Publication Date May 20, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Ustakara, F. (2016). BİR HALKLA İLİŞKİLER ANLAYIŞI OLARAK KURUMSAL VATANDAŞLIK. İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi (İNİF E-Dergi), 1(1), 7-15.