Reklamı yapılan marka ile ilgili
anlatılmak isteneni kısa ve etkileyici bir biçimde tüketiciye duyuran ve
onların belleğinde yer etmesinde etkili bir işleve sahip olan sloganların markalar için önemi çok
büyüktür. Markalar da slogan tespiti yaparken bazen insanların hayatında önemli
bir yer olan kutsalları çağrıştıran ifadeler kullanarak farkındalıklarını
arttırmak ve tüketici belleklerinde yer edinmek istemektedirler. Çünkü kavram
olarak kutsal kişilerin davranışlarını her alanda etkilediği gibi tüketim
alanında da etkiler. Reklam sektörü de kutsal faktörünü bazen doğrudan bazen de
dolaylı olarak kullanmaktadır.
Bu çalışmada akılda kalıcı olmak ve
tüketiciyi etkilemek için hedef kitlenin kutsal kabul ettiği bazı kavramlara
atıfta bulunarak kullanıldığını varsayılan 12 markanın reklam sloganı amaçlı örneklemeyle seçilerek
Van Dijk modeline göre eleştirel söylem analizi yöntemiyle incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 2 |