This article aims to explore the impact of artificial intelligence on cinema, specifically its transformative effects on the art form and contributions to cinematography. Artificial intelligence is expected to accelerate and improve the design process at various stages of film production, from screenwriting software to visual design, editing, music design, scoring, and visual effects. This will help the creative team aesthetically and speed up the film completion process, reducing the film budget. In the near future, it may be inevitable that cinematographers will use artificial intelligence in their creative process. This could include the use of AI to assist the aesthetics and methods established at the scripting stage, and composition, lighting, colour correction. This situation raises serious concerns about the artist's approach.
This study aims to show how cinematographers can benefit from AI technology using the film The Announcement (2017) by director Mahmut Fazıl Coşkun as an example. The method of the study was determined as descriptive content analysis from qualitative research techniques. Since the cinematographic contribution of the cinematographer is to be compared with artificial intelligence in the film, a scene in which the art director, costume designer, and makeup artist cannot use their own original interpretation was specifically selected and processed. Since the film is an adaptation of a real story and reflects a real event, the decor, costume, and makeup really need to be done in accordance with that time, certain scenes of the film were selected and focused on the cinematographer's interpretation, and an attempt was made to recreate and evaluate the same scene using codes written for artificial intelligence.
Bu çalışma, yapay zekânın (YZ) sinematografi alanındaki etkisini ve ortaya çıkan sanatın kimliğini ve sinematografik anlamdaki katkısını incelemek amacındadır. Yapay Zekâ ile senaryonun yazılım aşamasından, görsel tasarıma, kurgulanma sürecinden müzik, seslendirme ve hatta görsel efektlerin oluşturulmasında önemli ölçüde hızlanma ve tasarım desteği vermesi beklenmektedir. Bu, hem estetik olarak yaratıcı ekibe destek verecek hem filmin tamamlanma sürecini hızlandıracak dolayısıyla filmin bütçesini düşürecektir. Görüntü yönetmeninin, yapay zekâ yardımıyla filmi senaryo aşamasında belirlediği estetik ve yöntemle kompozisyon, ışıklandırma, renk düzeltme hatta yapay zekâ yardımıyla tamamlanmış görsel efektler ile ilham verici yaklaşımlarda bulunması ve bunları kullanması yakın dönemde kaçınılmaz bir süreç oluşturabilir. Bu durumun beraberinde getirdiği soruların, sanatçı kavramıyla ilgili ciddi endişeler uyandırabileceği aşikârdır.
Çalışmada, sinematografın veya başka bir deyişle görüntü yönetmeninin yapay zekâ teknolojisinden nasıl faydalandığı, yönetmenliğini Mahmut Fazıl Coşkun’un yaptığı 2017 yapımı Anons filmi ile örneklendirilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın yöntemi, nitel araştırma tekniklerinden betimleyici içerik analizi olarak belirlenmiştir. Ele alınan filmde özellikle görüntü yönetiminin sinematografik katkısının yapay zekâyla karşılaştırılacak olmasından dolayı; sanat yönetmeni, kostüm tasarımcısı ve makyözün kendi özgün yorumunu kullanamadığı bir sahne özellikle seçilerek işlenmiştir. Yönetmenliğini Mahmut Fazıl Coşkun’un yaptığı Anons (2017) filminin, gerçek bir hikâyeden uyarlama olması, gerçek bir olayı yansıtması nedeniyle dekor, kostüm ve makyajın gerçekten o döneme uygun yapılması gereğinden, filmi belirli sahneleri seçilerek görüntü yönetmeninin yorumlamasına odaklanılmış ve aynı sahne yapay zekâya yazılan kodlarla yeniden yaratım sürecinde birbirleriyle değerlendirilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın sonunda, yapay zekânın sanat ve sanatçı bakımından yorumlanmasına çalışılmış ve devam eden süreçte yapay zekânın sanat ve sanatçıya etkisi tartışılmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies (Other) |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 30, 2024 |
Submission Date | January 15, 2024 |
Acceptance Date | March 5, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 1 |