Bu araştırmanın amacı,
internet aracılı pazarlama konusunda Türkiye’deki üniversitelerde yapılan
lisansüstü tez çalışmalarının genel bir profilini çıkarmaktır. Tezlerle ilgili;
internet aracılı pazarlama kavramlarından hangisinin ne kadar çalışıldığı, araştırma
yöntemi olarak hangi yöntemin kullanıldığı, verilerin toplanmasında hangi
tekniklerden faydalanıldığı ve verilerin analizinde hangi analiz tekniklerinin
kullanıldığı konuları ele alınacaktır. Ayrıca, tezin
özetinde amaç, yöntem ve sonuçlara yer verilip verilmediği irdelenecektir. Ek
olarak tezlerin “sonuç ve tartışma” kısmında yapılması gereken literatürle tez
sonuçlarının tartışılıp tartışılmadığı ve daha sonra yapılacak akademik
çalışmalara önerilerde bulunulup bulunulmadığı da ele alınılacaktır. Çalışma
Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nde bulunan “E-Pazarlama, Viral
Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlaması, Veri Tabanlı Pazarlama, Dijital Pazarlama
ve İnternet Pazarlaması” konularında erişimine izin verilen 76 tezi
içermektedir. Toplanan veriler bibliyometrik analiz yöntemi ile incelenmiştir.
Araştırma sonucunda konu ile ilgili en çok tez 25 adet ile sosyal medya
pazarlamasında yazılmıştır. İnternet aracılı pazarlama kavramları ile ilgili 7
doktora tezi yapılırken 69 yüksek lisans tezi yapılmıştır. İnternet aracılı
pazarlama kavramları en çok 11 adet ile Bahçeşehir Üniversitesinde
çalışılmıştır. Yapılan tezlerin büyük
kısmının özet ve sonuç kısımlarında ciddi eksiklerin varlığı tespit edilmiştir.
İnternet Aracılı Pazarlama Kavramları Ulusal Tez Merkezi Lisansüstü Tezler Bibliyometrik İnceleme
The purpose of this research is to raise
the general profile of the graduate thesis work done at universities in Turkey on
internet mediated marketing. The research questions are; how much internet
marketing concepts are studied, which method is used as a research method,
which techniques are used in data collection and which analysis techniques are
used in data analysis. In addition, the purpose, method and results of the
thesis will be examined. In addition, in the “conclusion and discussion”
section of the theses, it will be discussed whether the results of the thesis
are discussed with the literature and if there are any suggestions for further
academic studies. The study includes 76 theses that are allowed to access on E-Marketing,
Viral Marketing, Social Media Marketing, Database Marketing, Digital Marketing
and Internet Marketing Ulusal at the National Thesis Center of Higher Education
Council. The collected data were analyzed by bibliometric analysis method. As a
result of this research, most of the thesis was written in social media
marketing (25 theses). While 7 doctoral theses were prepared on internet
mediated marketing concepts, 69 master's theses were prepared on the topic. Bahçeşehir
University (with 11 theses) takes the lead in the theses on Internet mediated
marketing concepts. It has been determined that there are serious deficiencies
in the summary and conclusions of most of the theses.
Internet Mediated Marketing Concepts National Thesis Center National Thesis Center Graduate Theses
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 2 |
İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.