Bu araştırma bir Vakıf üniversitesinde okuyan öğrencilerinin ötenaziye ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, bir Üniversitede 2014-2015 öğretim yılına devam eden lisans öğrencileri
oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini Sağlık Bilimler Fakültesinde
Hemşirelik, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon, Beslenme ve Diyetetik bölümlerinde
öğrenimine devam eden toplam 370 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmacı tarafından
geliştirilen anket formunda, öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerini ve
ötenaziye ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla toplam 24 sorudan
oluşturulmuştur. Öğrencilerden toplanan veriler SPSS 18.00 paket programında,
yüzde, ortalama, chi-square testleri
kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın yürütülebilmesi için etik ve
yasal izinlerle birlikte çalışmaya katılan öğrencilerden sözel onayları
alınmıştır. Araştırmaya katılan
öğrencilerin %67.3’ünün kız; %35.4’ünün Beslenme, %33.2’sinin FTR, %31.4’ünün Hemşirelik
bölümünden okuduğu; %36.2’sinin 2., %21.9’unun 3., %21.6’sının 1., %20.3’ünün
4. sınıfa da öğrenim gördüğü; %52.2’sinin ilde yaşadığı; %74.6’sının çekirdek
aileye sahip; annelerin %28.9’unun lise mezunu; babaların %40.5’inin lise
mezunu; %58.6’sının ötenazinin ne olduğunu bildiği, %20.0’ının ötenazinin
olması gerektiğini ifade ettiği; ötenazinin %48.4’ünün hastanın acı çekmemesi
için, %18.1’inin tedavi olanağı olmayan bir hastalığı bulunanlarda uygulanması;
%41.1’inin ötenazinin yasallaşmaması gerektiği; ötenazi yasallaşırsa
uygulamanın %53.5’inin yasalarda belirtilen bir ekip tarafından uygulanması
gerektiğini ifade etmişlerdir.Öğrencilerin
büyük bir kısmı ötenazinin uygulanmaması gerektiğini, yaklaşık yarısının
ötenazinin yasallaşmaması gerektiğini ifade ederken, şayet ötenazi yasallaşırsa,
yasalarla belirtilen bir ekip tarafından yapılmasının uygun olduğu,
çoğunluğunun bilinci kapalı yakınlarına ötenazi istemediği saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | May 22, 2018 |
Submission Date | March 5, 2018 |
Acceptance Date | April 16, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 1 |