Abstract
Araştırma, yoğun bakımda hastası olan aile bireylerinin gereksinimlerinin karşılanması ile memnuniyet düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma ilişkisel tarama modeli kullanılarak tanımlayıcı tipte yapılmıştır. Veriler çalışmaya katılmaya gönüllü olan 296 hasta yakınından elde edilmiştir. Araştırma verileri Kişisel Bilgi Formu, Karşılanan Gereksinimler Envanteri ve Yoğun Bakım Memnuniyet Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde, tanımlayıcı istatistikler, Pearson’s korelasyon analizi ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Hasta yakınlarının yoğun bakım memnuniyetini, güven, bilgi ve yakınlık gereksinimlerinin karşılanması alt boyutlarının yordadığı, bilgi memnuniyetini, güven ve bilgi gereksinimlerinin karşılanması alt boyutlarının yordadığı, karar verme memnuniyetini ise güven ve bilgi gereksinimlerinin karşılanması alt boyutlarının yordadığı belirlenmiştir. Araştırma sonucu, hasta yakınlarının gereksinimlerinin karşılanmasının yoğun bakım memnuniyetini yordadığını göstermektedir. Dolayısıyla yoğun bakımda hastası olan aile bireylerinin gereksinimlerinin karşılanmasına yönelik düzenlemelerin yapılması yoğun bakım memnuniyetine olumlu yansıyabilir.