Bilgi teknolojilerinin
hemen hemen her alanda giderek artan önemi ve bilgiye dayalı sektörlerin hızla
büyümesi ile dünya ekonomisine yön vermesi dikkate alındığında bilgi ve
iletişim teknolojileri sektörünün ülkeler açısından stratejik öneme sahip
olduğu söylenebilir. Artan bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımı yalnız
ekonomi alanında değil, sosyal, kültürel ve politik alanda önemli değişmelere
neden olabilmektedir.
Bilişim teknolojilerinin
kullanımını etkileyen sosyal, kültürel, psikolojik ve ekonomik unsurların iyi
bir şekilde irdelenmesi, Türkiye’de bilişim ve iletişim teknolojilerinin
ekonomide, özellikle verimlilik ve rekabette önemli katkılar sağlayabilmesi
için gerekli önlemlerin alınmasına destek olacaktır.
Bu çalışmanın amacı, Mersin
Üniversitesinde öğrencilerin kullandığı bilişim teknolojileri (BT) kullanımının,
öğrencilerin eğitim performansına ve tüketim harcamalarına etkisinin
incelenmesidir. Bu kapsamda 507 öğrenciyle anket çalışması yapılmıştır.
Çalışma sonucunda ME.Ü.
öğrencilerinin bilişim kullanım süreçlerinin hem öğrenim hem de tüketim
davranışları üzerine etkileri olduğuna ilişkin bulgular elde edilmiştir.
Özellikle, öğrencilerin BİT (bilgi iletişim teknolojisi) kullanımlarının
öğrenim-başarımını negatif etkilediği,
aynı zamanda BİT harcama esnekliğinin 1’den düşük olduğu tahmin
edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 12, 2020 |
Submission Date | May 18, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2020 Issue: 2 |
TELİF HAKKI VE YAZAR ETİK SÖZLEŞMESİ FORMU - Copyright and Author Ethical
Telif Hakkı Devri Formu imzalanıp, (taratılıp veya resim jpg. vs olabilir) makale başvuru esnasında Dergi sistemine yüklenmelidir.
This Copyright Agreement Form must be signed by all authors and uploaded to the Journal system (It can be scanned and sent as an image, jpg, etc.).