Social media is becoming an important channel of online interactive participation
and local governments have the opportunity to increase citizens’ participation in political and
social relations. Local governments around the world use the Internet and related Information
and Communication Technologies (ICT) to meet the demands of citizens for access to more
information, institutional transparency, participatory decision-making and access to public
services. Therefore, information and communication technologies play an important role in
providing participatory management understanding in local governments. Today, in many
countries, local governments are effectively using social media tools. In this study, it describes
how social media can improve cultural, political, economic and social commitment when used
correctly. In addition, managers represent important communication tools to emphasize the
principles of openness, transparency and encourage civic engagement. Today, local governments
have started social media strategies in many countries of the world.
Sosyal medya, çevrimiçi etkileşimli katılımın önemli bir kanalı haline gelmekte ve yerel
yönetimler, vatandaşların siyasal ve sosyal ilişkilere katılımını artırma fırsatını ele geçirmektedir.
Dünya çapında yerel yönetimler, vatandaşların daha fazla bilgiye erişim, kurumsal şeffaflık,
katılımcı karar alma ve kamu hizmetlerine erişim konusundaki isteklerini karşılamak için
internet ve ilgili Bilgi ve İletişim Teknolojilerini (BİT) kullanmaktadır. Dolayısıyla bilgi ve
iletişim teknolojileri yerel yönetimlerde katılımcı yönetim anlayışının sağlanmasında önemli
rol oynamaktadır. Günümüzde birçok ülkede yerel yönetimler sosyal medya araçlarını etkin
şekilde kullanmaktadırlar. Bu çalışmada, doğru kullanıldığında sosyal medyanın kültürel,
politik, ekonomik ve sosyal bağlılığı nasıl geliştirebileceğini anlatmaktadır. Ayrıca yöneticiler,
açıklık, şeffaflık ilkelerini vurgulamak ve sivil katılımı teşvik etmek için önemli iletişim
araçlarını temsil ederler. Günümüzde dünyanın birçok ülkesinde yerel yönetimler sosyal medya
stratejilerini başlatmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 22 |