Türkiye’de bulunan devlet üniversitelerinin yanı sıra Türkiye ve bazı devletlerle ortak olarak kurulan özel statüye sahip üniversitelerde vardır. Bu üniversitelerden biri de Hoca Ahmet Yesevi Uluslararası Türk-Kazak Üniversitesi, Türkiye ve Kazakistan Cumhuriyetlerinin uluslararası, özerk statüye sahip, ortak devlet üniversitesidir. Türk ve Kazak Hükümetleri arasında, “Türkistan Şehrinde Uluslararası Hoca Ahmet Yesevi Türk-Kazak Üniversitesi Kurulmasına Dair Anlaşma” ise, 31 Ekim 1992'de Türk Dili Konuşan Ülkeler Devlet Başkanları Zirvesi'nde Ankara'da imzalanmıştır. Bu anlaşmaya istinaden kurulan Hoca Ahmet Yesevi Üniversitesi 1994 – 1995 öğretim yılında öğrenci almaya başlamış ve bugün 11 fakültesi 1 yüksekokulu ve 12 binden fazla öğrencisiyle hizmet vermektedir. Bu çalışmada ise Hoca Ahmet Yesevi Üniversitesi’nin lisans ve lisansüstü eğitimdeki yeri ele alınacak ve üniversitenin daha iyi hizmet verebilmesi için önerilerde bulunulacaktır
In addition to state universities there are some universities which were established with partnership of some countries. One of these universities International Hoca Ahmet Yesevi Turkish-Kazakh University which is an international and autonomous mutual state university of the Republics of Turkey and Kazakhstan. “Agreement on Founding International Hoca Ahmet Yesevi Turkish-Kazakh University in the city of Turkistan” was signed between the governments of two countries at The Summit of The Presidents of Turkish-Speaking Countries on October 31, 1992 in Ankara. After the foundation of Hoca Ahmet Yesevi University students were admitted for the academic year of 1994-1995. Ahmet Yesevi University has 11 faculties and 1 school of higher education and more than 12.000 students. In this study, the place of Hoca Ahmet Yesevi University in undergraduate and graduate education will be discussed and suggestions will be rendered to for university’s better service
Other ID | JA72DJ63NJ |
---|---|
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 1 |