Bu çalışma, modifiye edilmiş oyunlarla tasarlanan tenis liginin farklı demografik özellikteki ve düzeydeki tenisçilerin gelişimine etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma, Trabzon ilinde yapılmış olup, farklı demografik özellikteki ve düzeydeki katılımcılar çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışma, tüm katılımcıların bireysel beceri seviyelerine göre tasarlanmış, modifiye edilmiş bir lig tarzı üzerinde dizayn edilmiş müsabakalardan oluşmuştur. Çalışmada literatür araştırmasının ardından modifiye edilmiş oyunlarla tasarlanan akademi tenis liginin oyun formatının ve ligin sürecinin katılımcılara olan etkilerini anlamak amacı ile yarı yapılandırılmış görüşme formu oluşturulmuştur. Tenis oyuncularının bakış açısıyla modifiye edilmiş oyunlarla tasarlanan tenis ligi oyun formatının ve ligin kendilerine olan katkılarını anlamaya dönük 2 soru hazırlanmış ve 10 tenis oyuncusunun katılımıyla pilot uygulama gerçekleştirilmiştir. Katılımcılarla mümkün olduğu ölçüde yüz yüze, olmadığı noktada telefon ve elektronik sistem üzerinden bağlantıya geçilmiş olup hazırlanan sorular ve demografik bilgiler içeren görüşme formu katılımcılara ulaştırılmıştır. Görüşlerin tamamı elektronik olarak kayıt altına alınmıştır. Çalışma sonucunda toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Bu süreçte ilk olarak veriler kodlanmış ve sonra birbiriyle ilişkili kodlar bir araya getirilerek temalar oluşturulduktan sonra oluşturulan bu temalar açıklanmaya çalışılmıştır.Sonuç olarak lig katılımcıları, modifiye edilmiş oyunlarla tasarlanan tenis liginin teknik-taktik, fiziksel, sosyal, duygusal- mental ve yaygınlık anlamda kendilerine katkı sağladığını bildirmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 1 |