Günümüzde, hayatın gerekliliklerinden arta kalan boş zamanların yönetimi, hayat kalitesinin artışı ve bireylerin deşarj olması için oldukça önemli görülmektedir. Boş zamanın değerlendirilmesi olarak tanımlanabilen rekreasyon kavramı bu anlayış için önemli bir yer tutmaktadır. Yapılan araştırmada spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin rekreasyon kavramına yönelik metaforik algılarını ortaya çıkarabilmek amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, Türkiye’nin farklı üniversitelerinde öğrenimleri devam eden 90 spor bilimleri fakültesi öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler “Rekreasyon ... gibidir, çünkü ...” dır. cümlesini içeren google form ile dijital olarak toplanmıştır. Verilerin analiz ve yorumlamasında içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmada veriler, içerik analizi aşamaları dikkate alınarak kodlama ve ayıklama, kategori geliştirme, geçerlik ve güvenirlik, verilerin yorumlanması başlıkları altında analiz edilmiştir. Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin rekreasyon kavramına yönelik ürettiği 74 metafor ortak ve benzer özelliklerine göre oluşturulan gruplama sonucunda metaforlar; ’’Pozitif Doğa Yansımaları’’, “Multidisipliner Yaklaşım”, “Duyuşsallık”, “Gereklilik” ve “Fiziksellik” adı altında 5 adet farklı kategoride toplanmıştır. Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin ürettikleri metaforlar arasında en fazla kullanılanların Su, Sevgi, Güneş, Oksijen ve Nefes olduğu görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | July 20, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 1 |