Bu çalışmada amaç; pandemi döneminde okul öncesi eğitimde gerçekleştirilen uzaktan eğitim uygulamalarının okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri altında incelenmesidir. Gerçekleştirilen bu araştıma, nitel desenlerden biri olan durum çalışmasıyla desenlenmiştir. Araştırmanın, çalışma grubunu 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Aydın ili İncirliova ilçesinde ana okullarda görev yapan toplam 21 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenlerden veriler, görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Görüşmelerde kullanılmak üzere yarı-yapılandırılmış görüşme formu geliştirilmiştir. Öğretmenlerin görüşlerinden elde edilen veriler içerik analizi tekniğiyle incelenmiştir. Verilerin incelenmesinden elde edilen bulgulardan okul öncesi öğretmenlerinin özellikle bilgisayar ve akıllı telefonlar aracılığıyla “Zoom, Whatsapp ve EBA” gibi farklı uzaktan eğitim programları kullanarak çeşitli etkinlikler gerçekleştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ancak pandemi döneminden okul öncesi eğitimin olumsuz etkilendiği ve yüz yüze eğitimin gerekli tedbirler alınarak devam ettirilmesi gerektiği vurgulanmıştır. Araştırmada uzaktan eğitim uygulamalarında yaşanan en büyük sorunun teknolojik araç-gereç/alt yapı eksikliği olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonunda ortaya çıkan diğer başlıca sorunlar ise ailenin çocuklarının eğitime destekte bulunmaması, velilerin teknolojiyi kullanmada yetersiz olmaları ve çocukların uzaktan eğitimi gerçekleştirebilecekleri bir ortamlarının olmaması, ekran başındaki çocuklarda oluşan dikkat ve motivasyon eksikliğidir. Öğretmenlerin bu sorunların çözümü için farklı yollara başvurdukları ve başta teknolojik altyapı ve araç-gereç desteğinin sağlanması olmak üzere birçok farklı öneride bulundukları belirlenmiştir.
The aim of this study is to examine the distance education implementations carried out in pre-school education during the pandemic period through teachers' views. This study was designed as a case study, which was one of the qualitative patterns. The study group of the research consisted of 21 pre-school teachers working in kindergartens in Incirliova district of Aydın province in the 2021-2022 academic year. Data from teachers were collected through interviews. A semi-structured interview form was developed for the interviews. The data obtained from the teachers' views were analyzed by content analysis technique. From the findings, it was concluded that preschool teachers carried out various activities using different distance education programs such as "Zoom, Whatsapp and EBA", especially through computers and smart phones. However, it has been determined that pre-school education was adversely affected by the pandemic period and that face-to-face education should be continued by taking necessary precautions. In the research, it was determined that the most prominent challange emerging during distance education was the lack of technological tools-equipment/infrastructure. Other main problems that emerged at the end of the research were the family's lack of support for their children's education, the parents' inadequacy in using technology, the lack of an environment where children could perform distance education, and the lack of attention and motivation in children before the screen. It was suggested that participants resorted to different ways to solve these problems and that they made many different suggestions, especially the provision of technological infrastructure and equipment support.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 2 |