Sosyal kimlik kişinin bir sosyal kategori veya gruba ait olduğu bilgisidir. Sporcunun gelişimi, iletişimi, kendini ifade etmesi ve takım arkadaşları ile olan ilişkisi ve performansı açısından sosyal kimlik çok önemlidir. Sporun amacı içerisinde şiddet kavramının yeri yoktur. Ancak sporcuların kendi arasında fiili şiddet davranışı gösterdikleri görülmektedir. Bu nedenle, sosyal kimlik algısı ile şiddetin incelenmesi merak konusu haline gelmiştir. Bu araştırma, bireysel sporlarla (atletizm, tenis, yüzme) ilgilenen öğrencilerin sporda sosyal kimlik ve şiddete yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelemeyi amaçlamıştır. Çalışma, sporda sosyal kimlik ve spora yönelik tutum değişkenlerini belirlemeye yönelik betimsel tarama modelinde nicel bir araştırmadır. Metodoloji olarak tarama modeli, çalışma kapsamında olası neden-sonuç ilişkileri hakkında değerli çıkarımlar elde etmek için kullanılmıştır. Araştırma örneklemini belirlemek için tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya, Afyonkarahisar’da ikamet eden 139 (%49,8) kadın, 140 (%50,2) 279 sporcu-öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Sporda Sosyal Kimlik Ölçeği ve Ergenlerde Şiddete Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verileri analizinde SPSS 25.00 istatistik paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, bağımsız örneklemler t-testi ve ANOVA istatistiksel teknikleri kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi .05 olarak kabul edilmiştir. Araştırma bulgularına göre sporcu-öğrencilerinin sporda sosyal kimlik ve şiddete yönelik tutum ortalama puanlarında cinsiyeti, günlük sosyal medya kullanım süresi, günlük antrenman süresi, anne ve baba tutum değişkenleri açısından istatiksel olarak anlamlı farklılaşmalar olduğu gözlemlenmiştir. Sonuç olarak, araştırmaya katılan ortaöğretim öğrencilerinin puan ortalamalarına göre sporda sosyal kimlik algılarının yüksek seviyede olduğu, şiddete yönelik tutumlarının ise orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Bu durumda sporda sosyal kimlik algısı yüksek olan sporcu-öğrencilerin şiddete yönelik tutumlarının daha düşük olduğu söylenebilir.
Social identity is the knowledge that a person belongs to a social category or group. Social identity is essential in the athlete's development, communication, self-expression, relationship with teammates and performance. The concept of violence has no place in the purpose of sports. However, it is seen that the athletes show actual violent behaviour among themselves. For this reason, examining the perception of social identity and violence has become a matter of curiosity. This research aimed to examine the attitudes of students interested in individual sports (athletics, tennis, swimming) towards social identity and violence in sports in terms of various variables. The study is quantitative research in the descriptive survey model to determine the variables of social identity and attitude towards sports in sports. As a methodology, the screening model was used to obtain valuable inferences about possible cause-effect relationships within the scope of the study. A random sampling method was used to determine the research sample. 139 (49.8%) women and 140 (50.2%) 279 athletes-students residing in Afyonkarahisar participated in the study. Social Identity Scale in Sports and Attitude towards Violence Scale in Adolescents were used as data collection tools in the research. SPSS 25.00 statistical package program was used in the analysis of the research data. Descriptive statistics, independent samples t-test and ANOVA statistical techniques were used in the analysis of the data. The significance level was accepted as .05. According to the research findings, it has been observed that there are statistically significant differences in the average scores of the social identity and attitude towards violence in sports of the athlete-students in terms of gender, daily social media usage time, daily training time, and mother and father attitude variables. As a result, it was determined that the perceptions of social identity in sports were at a high level, and their attitudes towards violence were at a moderate level, according to the average scores of the athletes-students participating in the research. In this case, it can be said that the attitudes of the athletes-students who have a high perception of social identity in sports towards violence decrease.
Athlete-student Social Identity Social Identity in Sports Violence Attitude towards Violence
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 2 |