Satisfying the need of physical activity of children and promoting their social skills beginning from early childhood have importance by reason of providing a basis for following years. In this study, establishing process of the training program within the scope of “Examination the Effects of Physical Education and Sports Activities to the Basic Psychomotor skills and Social Skills for Preschool Children” named project supported by Karabuk University Coordinatorship of Scientific Research Projects has been mentioned. The training program has been intended to promote the motor and social competence of the children aged 48 months and older. In the study it has been given wide publicity to the stages of literature review, educational attainments and indicators fit for purpose, and taking an expert’s opinion. Commentary on practicing the training program integrated with preschool education program and their importances have been discussed.
Erken çocukluk döneminden itibaren, çocukların hareket ihtiyacının karşılanması ve sosyal becerilerin desteklenmesi yaşamın ileriki yılları için temel oluşturacağından önem arz etmektedir. Bu çalışmada, Karabük Üniversitesi Bilimsel Araştırma Proje Koordinatörlüğü tarafından desteklenen “Beden Eğitimi ve Spor Etkinliklerinin Okul Öncesi Dönem Çocukların Temel Motor ve Sosyal Beceri Gelişimlerine Etkisinin İncelenmesi” isimli proje kapsamında, eğitim programının hazırlanması sürecine yer verilmiştir. Eğitim programı, okul öncesi 48 ay ve üzeri yaş grubu çocukların hareket ve sosyal becerilerinin desteklenmesine yönelik olarak hazırlanmıştır. Eğitim programının hazırlanmasında; alan yazın taranması, amaca uygun kazanım ve göstergelerin belirlenmesi, uzman görüşünün alınması aşamalarına yer verilmiştir. Çalışmada, eğitim programının mevcut okul öncesi eğitim programı ile bütünleştirilerek uygulanmasına ilişkin açıklamalara yer verilerek konunun önemi tartışılmıştır.
Okul Öncesi Dönem Hareket Gelişimi Sosyal Gelişim Hareket ve Sosyal Gelişimi Destekleyici Eğitim Programı
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 27, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume 3 (Special Issue 1) |