Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin serbest zaman tatmini ve genel not ortalaması arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, spor bilimleri fakültesi öğrencisi 122 erkek (%53.5) ve 106 kadın (%46.5) olmak üzere toplam 228 öğrenci gönüllü olarak araştırmaya katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu ve Serbest Zaman Tatmin Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi, SPSS 17 paket programında, tanımlayıcı istatistikler, Pearson korelasyon analizi ve adımsal regresyon analizi ile yapılmıştır. Analizlerde anlamlılık düzeyi .05 olarak belirlenmiştir. Pearson korelasyon analizi bulgularına göre öğrencilerin genel not ortalaması ile eğitim (r=.178, p<.05), fizyolojik (r=.152, p<.05), estetik (r=.249, p<.05), sosyal (r=.235, p<.05) ve psikolojik (r=.218, p<.05) alt boyutları arasında pozitif yönde ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Genel not ortalaması ile rahatlama alt boyutu arasında ise anlamlı bir ilişki bulunmamıştır (r=.104, p>.05). Regresyon analizinde ise, serbest zaman tatmininin genel not ortalamasındaki varyansın %8’ini açıkladığı belirlenmiştir F(6,224)=9.463, p<.000. Bu açıklama oranına anlamlı katkı yapan değişkenler estetik (β=.17, p<.05) ve sosyal (β=.15, p<.05) boyutlarıdır. Bulgular genel olarak değerlendirildiğinde serbest zaman tatmini ile genel not ortalamasının kısmen ilişkili olduğu söylenebilir.
Journal Section | Sporda Psiko-sosyal Alanlar |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 15, 2016 |
Submission Date | July 10, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 2 |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------