Bu
araştırma yaz spor okulu kapsamında uygulanan badminton eğitiminin çocukların
fiziksel özellikleri üzerine olan etkilerini incelemek amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Konya Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü yaz spor
okulları bünyesinde badminton eğitimi alan (deney, n=27) ve herhangi bir
fiziksel aktiviteye katılmayan (kontrol,
n= 25) toplam 42 erkek çocuk üzerinde gerçekleştirilmiştir. Badminton eğitim
programı 12 hafta ve haftada 3 gün olarak düzenlenmiştir. Deney ve kontrol
gruplarına program öncesi ve sonrası fiziksel testler (pençe kuvveti, dikey
sıçrama, anaerobik güç, esneklik, 30 sn mekik çekme, 20 m sürat, denge)
uygulanmıştır. İstatistiksel hesaplamalar SPSS 21.0 programında grup içi
farklar Wilcoxon T testi, gruplar arası farklar ise Mann-Whitney U testi ile
belirlenmiştir. Anlamlılık seviyesi p<0.05 alınmıştır. Yaz badminton okuluna katılan
çocukların ön-test ve son-test değerleri arasında boy uzunluğu, BKİ ve sol el
pençe kuvveti parametrelerinde anlamlı farklılık görülmezken (p>0.05), vücut
ağırlığı, sağ el pençe kuvveti, dikey sıçrama, anaerobik güç, esneklik, 30 sn
mekik çekme, 20 m sürat ve denge parametrelerinde anlamlı farklılık (p<0.05)
belirlenmiştir. Kontrol grubunda, dikey sıçrama, anaerobik güç, esneklik ve
denge parametrelerinde anlamlı farklılık görülürken, diğer parametrelerde ise
anlamlı gelişme bulunamamıştır. Deney ve kontrol grupları arasındaki ön testte
benzer sonuçlar elde edilirken, son testte ise dikey sıçrama ve denge
parametrelerinde deney grubu lehine anlamlı farklılıklar (p <0.05) tespit
edilmiştir. Sonuç olarak
yaz badminton okuluna katılan çocukların fiziksel parametrelerinde olumlu yönde
gelişmeler olduğu saptanmıştır. Badminton sporu düzenli ve programlı bir
şekilde uygulandığı taktirde, 10-12 yaş çocukların gelişimine katkı sağlayacağı
söylenebilir.
Journal Section | Hareket ve Egzersiz Bilimi |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 25, 2017 |
Submission Date | September 18, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 3 |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------