Bu araştırmanın amacı,
üniversite öğrencilerinin kariyer geleceği algı düzeylerinin farklı
değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Araştırmanın
modeli, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel niteliktedir. Araştırma grubunu
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesinde öğrenim gören 508 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırmaya
katılanların kariyer geleceği algısını belirlenmesi amacıyla, Rottinghaus, Day ve Borgen (2005) tarafından geliştirilen Kariyer
Geleceği Ölçeği (KARGEL)
kullanılmıştır. Ölçümlerin, normal dağılıma uygun
olup olamadığını belirlemek için tek örneklem Kolmogorov Smirnov Testi
uygulanmıştır. Kariyer uyumluluğu alt boyutu normal dağılım gösterdiği için t
ve Anova testleri uygulanarak anlamlılık P>.05 alınmış, fakat diğer boyutlarda normal dağılım göstermediği için verilerin
çözüm ve yorumlanmasında, Kruskal Wallis-H testi ve Mann Whitney-U testi kullanılarak
anlamlılık düzeyi P<.05 alınmıştır. Verilerin
değerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPSS (Statistical
package for social sciences) paket programı kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin genel kariyer geleceği
boyutu ortalamalası (Ort.=83,58) ve kariyer geleceği alt boyutlarından kariyer
iyimserliği puan ortalaması (Ort.=36,65) orta seviyede, kariyer uyumluluğu alt
boyut puan ortalaması (Ort.=37,61) yüksek seviyede ve iş piyasasına ilişkin
algı bilgisi alt boyut puan ortalaması ise (Ort.=9,31) orta düzeyin üzerinde
olduğu söylenebilir. Kişisel özelliklere göre ise üniversite öğrencilerinin kariyer
geleceği algı düzeylerinin baba öğrenim durumu, “Boş zamanlarını nasıl
değerlendirir siniz?” ve “Boş
Zamanlarını Değerlendirmede Güçlük Çekiyor musunuz?” değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık
bulunurken, diğer değişkenlerine (Yaş, Cinsiyet, Gelir durumu Anne eğitim,
Aktif spor yapma durumu ve Boş zaman yeterlimi?) göre anlamlı bir fark
bulunamamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Sporda Psiko-sosyal Alanlar |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2018 |
Submission Date | August 9, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 3 |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------