Araştırmalar fiziksel
aktivitenin bireyler üzerindeki çok yönlü faydasını ortaya koymaktadır (Poitras
et al., 2016). Fakat, teknolojinin hayatımıza girmesi, sağlıksız
beslenme ve bunun gibi birçok nedenden dolayı hareketsiz ve sağlıksız bireylerin
sayısının arttığı ve bunun üzerinde durulması gereken önemli bir konu olduğu araştırmalar
tarafından ortaya koyulmaktadır (Hallal ve ark., 2012; Ng ve ark., 2014). Bu
nedenle, okullarda öğrencilere fiziksel aktivite farkındalığı kazandırıp
hayatları boyunca devam ettirmelerine katkı sağlayacak olan yeni bir uygulama
başlatılmıştır. Sağlıkla ilgili fiziksel
uygunluk karnesi olarak isimlendirilen bu uygulamanın incelenerek olumlu ve
olumsuz taraflarının derinlemesine ele alınması gerekli düzenlemelerin yapılabilmesine
katkı sağlayacaktır. Bu
nedenle, bu
çalışmanın amacı 2016/2017 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde okullarda
uygulanmaya başlayan sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk karnesi uygulaması
hakkında beden eğitimi öğretmenlerinin
görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda ilköğretimden 4,
ortaöğretimden 4 olmak üzere toplam 8 öğretmen gönüllü olarak araştırmaya
katılmıştır. İki odak grup görüşmesi ile veriler elde edilmiştir. Elde edilen
verilerin deşifre işleminin ardından, veriler NVIVO 11 programı ile içerik
analizine tabii tutulmuştur. İçerik analizi iki uzman tarafından ayrı ayrı
yapılmıştır. Görüşmelerin analizleri sonucu oluşan kod ve alt temaların 3 ana
tema altında toplandığı belirlenmiştir: Kazanımlar, sorunlar ve öneriler. Bu
bulgular doğrultusunda sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk karnesi uygulamasının çok
yönlü faydaları olduğu ifade edilmiştir. Fakat farklı alanlarda birçok problem
de katılımcılar tarafından ifade edilerek bazı çözüm önerileri sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Sporda Psiko-sosyal Alanlar |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2018 |
Submission Date | August 9, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 3 |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------