Bu çalışmanın amacı, üniversite hazırlık sınıfı
öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarını tercih etme düzeylerini ve tercih
ettikleri öğrenme yaklaşımlarının cinsiyete, üniversiteye giriş puan türüne,
mezun oldukları lise türüne ve İngilizce düzeylerine göre değişip
değişmediğini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, bir devlet
üniversitesinin Yabancı Diller Yüksek Okulunda hazırlık eğitimi alan 210
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Ekinci (2008)
tarafından geliştirilen 54 maddelik beşli Likert tipi “Öğrenme Yaklaşımları
Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimleyici istatistikler (ortalama ve standart
sapma) ve parametrik testlerle (t-testi, ANOVA,
MANOVA)
çözümlenmiştir. Araştırmanın
sonucunda, üniversite hazırlık sınıfı
öğrencilerinin daha çok derinlemesine öğrenme yaklaşımını kullanma eğiliminde
olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin
öğrenme yaklaşımlarını tercih etme düzeylerinde cinsiyete ve üniversiteye
giriş puan türüne göre anlamlı bir farklılık olmadığı; ancak mezun oldukları
lise türüne ve İngilizce düzeylerine göre anlamlı bir farklılık olduğu
belirlenmiştir.
Öğrenme yaklaşımları Derinlemesine öğrenme Yüzeysel öğrenme Stratejik öğrenme Üniversite öğrencileri
The aim of this study is to determine learning
approaches of university preparatory school students and to investigate
whether their learning approaches change according to their gender, type of
university entrance score, type of high school that they graduated and their
English proficiency level. Study group of this study is composed of 210
students studying at preparatory school of a public university. For data
collection, "Learning Approaches Scale" developed by Ekinci (2008)
was used in this study. Data collected was analyzed with descriptive
statistics (mean and standard deviation) and parametric tests (t-test, ANOVA,
MANOVA). As a result of the research, it was found that the majority of the
students tend to use deep learning approaches. Moreover, it was found that
there is no significant difference between students' learning approaches and
their gender, and their university entrance score type, but there is a
significant difference between students' learning approaches and type of high
school that they graduated, and their English proficiency level.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | March 3, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 18 Issue: 1 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.