Bu araştırmanın amacı; üniversite öğrencilerinin
sosyal fobi ile başa çıkmalarında çözüm odaklı grupla psikolojik danışmanın
etkisini incelemektir. Bu araştırmanın çalışma grubunu, 2013-2014 öğretim
yılında Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenimlerine devam eden 184
birinci sınıf öğrencisi arasından seçkisiz olarak belirlenen 32 (16 kız %50,
16 erkek %50) öğrenci oluşturmuştur. Çalışma grubunun yaş ortalaması
19.81’dir. Bu araştırma, gerçek deneysel modelin esas alındığı solomon dört
grup modelli deneysel bir çalışmadır. Bu çalışmada veri toplama araçları
olarak Sosyal Kaygı/Anksiyete Ölçeği, Görüşme Formu ve Kişisel Bilgi Formu
kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde ise ilişkili ölçümler için
Wilcoxon İşaretli Sıralar testi, ilişkisiz ölçümler için Mann Whitney U-testi
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, üniversite öğrencilerinin sosyal fobi ile
başa çıkmalarında çözüm odaklı grupla psikolojik danışmanın etkili olduğu
tespit edilmiştir. Ayrıca bu etkinin
olgunlaşma ile zaman etkileşiminden ve ön-test etkisinden bağımsız olarak
gerçekleştiği saptanmıştır.
The purpose of
this research was to analyze the effect of solution focused group
psychological counseling upon university students’ coping with social phobia.
The study group of the research included 32 students (16 female-50%, and 16
male-50%) determined randomly among 184 first grade students studying at
Erzincan University, Faculty of Education in 2013-2014 academic year. Age
average of the study group was 19.81. This research was an experimental study
on Solomon four group design based upon real experimental model. In this
study, Social Anxiety Scale, Interview Form and Personal Information Form were
used as data collection tools. For the analysis of the obtained data, Wilcoxon
Signed Rank test was used for related measurements, and Mann Whitney U-test
was used for unrelated measurements. At the end of the research, it was determined
that solution focused group counseling was efficient upon university students’
coping with social phobia. Moreover, this effect was specified to be
actualized independently from maturity and time interaction and pre-test
effect.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 18 Issue: 1 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.