Cursive italic handwriting has entered to our education life by 2015 curriculum. In addition to this, from it entered program until this time it has been discussed. Many researches that tackle problems encountered in cursive italic handwriting take part in literature. But results obtained from these researches take part in body of literature immethodically. The main aim of this study is providing to reaching inferences by investigating researches deductively. In this context 22 articles and 13 postgraduate theses which were written between 2004-2015 and about cursive italic handwriting have been examined. It is seen that as a result of analyses; the most research was made in 2012, a great majority of articles included in researches published in magazines that were reviewed in other domains except Social Science Citation Index (SSCI) and domain index being tiring and compelling for children and spelling rules and not suiting spelling rules were the most common problems.
Bitişik eğik yazı 2005 ilköğretim programıyla eğitim hayatımıza tekrar girmiş bulunmaktadır. Bununla birlikte, programa girmesinden bu zamana kadar tartışılmaya da devam edilmektedir. Bitişik eğik yazıda karşılaşılan sorunları ele alan birçok araştırma literatürde yer almaktadır. Ancak bu araştırmalardan elde edilen sonuçlar, alan yazında dağınık biçimde yer almaktadır. Yapılan bu çalışmanın ana amacı, bitişik eğik yazı ile ilgili olarak yapılan araştırmaların tümdengelimci bir bakış açısıyla incelenerek çıkarımlara ulaşılmasının sağlanmasıdır. Bu kapsamda bitişik eğik yazı konusunda 2004-2015 yılları arasında hazırlanmış olan 22 makale ve 13 lisansüstü tez incelenmeye alınmıştır. Yapılan analizler neticesinde; en fazla araştırmanın 2012 yılında yapıldığı, araştırmaya dâhil edilen makalelerin büyük çoğunluğunun Social Scince Citation Index (SSCI) ve Alan İndeksi kapsamı dışındaki indekslerde taranan dergilerde yayınlandığı, incelenen araştırmalara göre en fazla yaşanan sorunun bitişik eğik yazının öğrenciler açısından yorucu-zorlayıcı olması ve öğrencilerin yazım kurallarına uymaması olduğu görülmüştür.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 8, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 17 Issue: 3 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.