Sunulan çalışmada, Biyokimya dersi koenzimler konusunda uygulanan probleme
dayalı öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarısına ve biyokimya
dersine karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma,
Kırklareli Üniversitesi Tıbbi Laboratuar Teknikleri örgün ve ikinci öğretim programlarına
devam eden 48 öğrencinin katılımıyla toplam 3 haftada gerçekleştirilmiştir.
Rastgele yollarla ile seçilen 24 öğrenci deney, 24 öğrenci ise kontrol grubu
olarak belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından
geliştirilen hazır bulunuşluk testi (KR-20=0,84), koenzimler başarı testi
(KR-20=0,846), Tarhan (2008) tarafından geliştirilen kimya dersine karşı tutum
ölçeğinin biyokimya dersi için uyarlaması olan tutum ölçeği (α=0,86) ve yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Uygulamaya başlamadan önce, deney
ve kontrol grubu öğrencilerine hazır bulunuşluk testi ve tutum ölçeği
uygulanmıştır. Deney grubunda probleme dayalı öğrenme etkinlikleri
uygulanırken, kontrol grubunda ise geleneksel öğretmen merkezli öğretim
yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda öğrencilere koenzimler başarı
testi ve tutum ölçeği uygulanmıştır. Ayrıca tüm öğrencilerle yarı
yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, probleme
dayalı öğrenme uygulamasının, geleneksel öğretim yöntemlerine kıyasla
öğrencilerin başarılarını arttırdığı ve biyokimya dersine karşı olan
tutumlarını olumlu etkilediği belirlenmiştir.
It was aimed to investigate
effect of problem based learning activities about Coenzymes on undergraduates’
achievement and attitude toward biochemistry lesson in this study. For this
purpose, 48 undergraduates enrolled in Department of Medical Laboratory
Techniques were randomly stratified to experimental and control groups. While
students in the experimental group learned the subject with problem based
learning activities, the subject were taught based on traditional
teacher-centered approach in the control group. For data collection,
foreknowledge test (KR-20=0.84) and coenzymes achievement test (KR-20=0,846)
developed by researchers, attitude scale (α=0,82) adopted by attitude toward
chemistry lesson (Tarhan, 2008) and semi structured interview form were used.
According to results, problem based learning activities were effective in
contrast to traditional approach for
promoting students’ achievement and attitude toward lesson.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 19 Issue: 1 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.