Yapılandırmacı yaklaşıma dayalı olarak oluşturulan
alternatif değerlendirme araçları, sonuçtan çok sürece yöneliktir. Performansa
dayalı durum belirleme içinde yer alan proje ve performans görevleri,
ilköğretimde en sık kullanılan ölçme
ve değerlendirme teknikleri arasında yer almaktadır.
Proje ve performans görevlerinin belirlenmesi, uygulanması, değerlendirilmesi ve
sonuçlandırılması aşamalarında olumlu veya olumsuz durumlarla
karşılaşılabilmektedir. Bu araştırmada, ilköğretim ikinci kademe öğretim
programlarında yer alan proje ve performans görevlerine ilişkin öğretmen
görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde desenlenen bu
araştırma, 2010-2011 öğretim yılında Malatya il merkezinde bulunan 52
ilköğretim okulunun ikinci kademesinde görev yapan 802 branş öğretmeni üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verilerinin analizinde frekans ve yüzde
değerleri hesaplanmış, araştırmanın alt amaçlarına yönelik olarak t-testi, ve
tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen
bulgulara göre; öğretmenlerin proje ve performans görevlerinin belirlenme
süreci, uygulanma süreci, değerlendirilme süreci ve bu görevlerin sonuçlarına
ilişkin maddelerde çeşitli değişkenler açısından farklılıklar bulunmuştur.
Öğretmenlerin proje ve performans görevlerini belirlerken öğrencilerin gelişim
düzeylerini, duyuşsal gelişim özelliklerini ve çevre şartlarını dikkate
aldıkları, bu görevleri derse hazırlık olarak kabul ettikleri, öğrencilerin
kendilerinin yapmalarını, başkasına yaptırmamalarını, internetten veya başka
bir kaynaktan aynen aktarmamalarına dikkat ettikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.
Alternative
assessment tools developed in accordance with constructivist learning approach
are oriented to the process more than the output. Project and performance
tasks, which aim to assess students’ level of achievement based on performance,
are among the assessment techniques used the most in elementary schools. In
this study, it is aimed to investigate the teachers’ views on project and
performance tasks specified in the curricula implemented at the second stage of
elementary education. Designed according to survey model, this study was
conducted on subject-field 802 teachers working at the second stage pf 52
elementary schools located in the province of Malatya during 2010-2011 school
year. The data were analyzed using descriptive statistics such as frequency and
percentages, and significance tests including t-test and one-way variance
analysis (Anova). The findings of the study suggest that there are significant
differences between teachers’ views about preparation, implementation and
evaluation procedures of project and performance tasks, and about the results
of these tasks according to some variables. It was also found that while
preparing the tasks teachers take into consideration the learners’ level of
development, characteristics of affective development and environmental
conditions; they regard these tasks as a preparation to lessons; and they pay
attention that students do the tasks on their own, they do not ask others to do
the tasks, or they do not transfer any content from internet or other sources
exactly as it is.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 19 Issue: 2 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.