Being an
This research is a
descriptive study in which the qualitative research method was used. In the
study, the opinions of the teachers whose classrooms consisted of the children
having single-parent families were investigated, behavioral problems were
revealed and it was determined what kind of implementations the teachers used
for overcoming the behavioral problems they encountered through semi structured
interview technique. The study group of the research consisted of the 20
preschool teachers whose classrooms included children from single-parent
families. Descriptive analysis technique was utilized when the data obtained
were analyzed in this study. According to the
findings obtained in the study, it has been seen that the children from
single-parent families avoid social environments, consistently experience fear
and restlessness, display deficient behaviors like stammering and bedwetting.
The solution proposals of the teachers to these problems are respectively as
following: the parent left and the child should be supported psychologically,
the preschool teachers should be trained about dealing with these behavioral
problems, divorce schools should be established and mobile guidance services
should be put into practice.
Çocukların fiziksel, bilişsel ve psikolojik olarak
sağlıklı, yaşadıkları topluma faydalı birer birey olabilmeleri hiç kuşkusuz
etkili iletişimin var olduğu, yumuşak ve sevgi dolu bir aile atmosferinde
gerçekleşebilir. Ebeveynlerden biri ya da her ikisinin eksik olduğu aile
ortamında çocuğun bu durumdan olumsuz etkilenmesi, çocukta davranış
problemleri gözlemlenmesi kaçınılmazdır. Ayrıca aile içerisinde yaşanan ve
çocuğu ilgilendiren konularda öğretmenin çocuğa yaklaşım biçimi, onunla
kurduğu iletişim ve çocuğun yaşadığı problemlerle baş etmede ona verdiği
destek oldukça önemlidir.
Bu araştırma nitel araştırma yönteminin kullanıldığı
betimsel bir çalışmadır. Araştırmada sınıfında tek ebeveynli aileye sahip
çocuk bulunan öğretmenlerin bu çocuklara ilişkin görüşleri incelenerek,
davranış problemleri ortaya çıkarılmış ve öğretmenlerin karşılaşılan davranış
problemleriyle baş etmede hangi uygulamaları yaptıkları ve bu çocuklara
ilişkin görüşleri yarı yapılandırılmış mülakat tekniğiyle belirlenmiştir.
Çalışma grubu, sınıflarında tek ebeveynli aileye sahip çocuk bulunan 20 okul
öncesi öğretmenlerinden oluşmuştur. Elde edilen veriler analiz edilirken betimsel
analiz tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre
tek ebeveynli aileden gelen çocukların sosyal ortamdan uzaklaştıkları, sürekli
korku ve tedirginlik yaşadıkları, kekeleme ve alt ıslatma gibi gerileme
davranışları sergiledikleri görülmüştür. Bu problemlere ilişkin öğretmenlerin
önerdiği çözüm önerileri ise şu şekilde sıralanmıştır; geride kalan ebeveyn ve
çocuk psikolojik olarak desteklenmeli, okul öncesi öğretmenlerine bu davranış
problemleriyle baş etme konusunda eğitim verilmeli, boşanma okulları kurulmalı
ve mobil rehberlik servisleri hayata geçirilmelidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 20 Issue: 2 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.