Administrator and Teachers 'Opinions For Uninterrupted Education In Pre-School Education Institutions
Year 2019,
Volume: 20 Issue: 3, 723 - 743, 31.12.2019
Hasan Demirtaş
,
Çağlar Çağlar
,
Ahmet Han
Abstract
The aim of this study is to
reveal the positive and negative results of uninterrupted education in
pre-school education institutions based on the views of teachers and
administrators. The research is a qualitative study and descriptive and content
analysis were applied for the data obtained by using semi-structured interview
forms. The study group consists 30 teachers and 11 administrators working in 6
independent kindergarten in the central district of Sanliurfa in the 2017-2018
academic year. According to the results of the research; uninterrupted
education in preschool education institutions is considered as a negative
aspect in terms of teachers’ not being able to meet the basic needs such as
eating-drinking and resting. On the other hand, the uninterrupted education is
considered to be positive in terms of socializing children, undivided
activities, and children’s safety. It was found that there are differences between
the views of teachers and administrators Teachers and principals have suggested
that it can be better to have regular breaks, shortened class hours, support
staff in the classroom, and multi-purpose halls which can be formed by making
the school garden and its interior parts safer and more equipped.
References
- Abazaoğlu, İ., Yıldırım, O. ve Yıldızhan, Y. (2015). Okul Öncesi Öğretmenliğine İlişkin Genel Bir Bakış. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 4(1), 411-423.Altay, S., İra, N., Bozcan, E. Ü., ve Yenal, H. (2011). Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze milli eğitim şuralarında okul öncesi eğitimi ve bugünkü durumu. E-Journal of New World Sciences Academy, 6(1), 660-672Bayhan, P. ve Bencik, S. (2008). Erken çocukluk dönemi programlarından Waldrof yaklaşımına genel bir bakış. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 15 -25. Bilaloğlu, R. G. (2004). Okul öncesi eğitimde High Scope yaklaşımı. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2).Dündar, S.(2007). Alternatif eğitimin felsefi temelleri ve alternatif okullardaki uygulamalar. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.Gülay, H. (2010). Okul öncesi dönemde akran ilişkileri. Pegem Akademi Yayıncılık.İnan, H. Z. (2009). Science education in preschool: How to assimilate the Reggio Emilia pedagogy in a Turkish preschool. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching Education, 10 (2), 1-12.Kayır, G. (2015). Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımı’ndan esinlenerek yapılan proje çalışmaları; bir eylem araştırması, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya. Keskin, B. (2015). Reggio Emilia yaklaşımına genel bir bakış. Giresun Üniversitesi Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 13, 95-106.Koca, C.(2015). Bir Waldorf anaokulunun yöneticisi, öğretmenleri ve bu okuldaki çocukların ebeveynlerinin eğitimle ilgili bazı kavramlar ile Waldrof yaklaşımına ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.Koçak, N. (1998). High/Scope okulöncesi eğitim programı ve Türkiye’deki okulöncesi eğitim uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Cilt II (s.697-704).Korkmaz, E. (2005). Montessori metodu ve Montessori okulları: Türkiye'de Montessori okullarının yönetim ve finansman bakımından incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.Kotaman, H.(2009). Okul öncesi eğitimde High/Scope modeli. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 31-41.Lindsay, G. (2015). Reflections in the mirror of Reggio Emilia's soul: John Dewey's foundational influence on pedagogy in the Italian educational project. Early Childhood Education Journal, 43 (6), 447-457.MEB. (2014). Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.MEB. (2013). Okul öncesi eğitim programı. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.Meggitt, C.(2013). Çocuk gelişimini anlamak, İstanbul: Optimist YayınlarıMutlu, B., Ergişi, A., Bütün, A. ve Aral, N. (2012). Okul öncesi dönemde Montessori eğitimi. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3), 113-128. Oral, I. Yaşar, D. ve Tüzün, I. (2016). Her çocuğa eşit fırsat: Türkiye’de erken çocukluk eğitiminin durumu ve öneriler. Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV) ve Eğitim Reformu Girişimi (ERG) Raporu.Özalp, T.A. (2016). Reggio Emilia yaklaşımı temelli uygulamalar yapan okul öncesi öğretmenlerinin deneyimleri: bir olgubilim çalışması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.Rousseau, J.J. (2015). Emile ya da çocuk eğitimi üzerine(3. Baskı), Ankara: Kilit YayınlarıSchweinhart, L.J. (1993). Significant benefits: Scope Perry Prescool study trough age 27. Monographs of the High/Scope Educational Research Foundation. Ypslanti, US: High/Scope Educational Research Foundation. 134-136. Schweinhart, L.J. (2006). The High/Scope approach: Evidence that participatory learning in early childhood contributes to human development. In N.F. Watt, C. Ayoub, R.H. Bradley, J.E. Puma & W.A.LeBoeuf (Eds.), Child psychology and mental health. The crisis in youth mental health: Critical issues and effective programs, vol.4 Early intervention programs and policies. Wesport, CT, US: Praeger Publishers/Greenwood Publishing Group. Seven, S. (2008). Çocuk ruh sağlığı, Ankara: Pegem AkademiYalçın, F. A., ve Yalçın, M. (2018). Okul öncesi öğretmenlerin okul öncesi eğitimin sorunlarıyla ilgili görüşleri: Ağrı İli Örneği. İlköğretim Online, 17(1), 363-387.Yaşar, M. C., ve Aral, N. (2010). Yaratıcı düşünme becerilerinde okul öncesi eğitimin etkisi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 3(2).Yavuzer, H. (2016). Çocuk psikolojisi(39. Basım), İstanbul: Remzi KitabeviYavuzer, H. (2015). Çocuğunuzun ilk altı yılı(33. Basım), İstanbul: Remzi KitabeviYıldırım, S. (2018). Türkiye’deki Montessori, Waldrof ve Reggio Emilia yaklaşımlarını benimseyen okul öncesi özel kuruluşlar örneğinde görsel sanatlar eğitimi durumunun betimlenmesi.Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.Yörükoğlu, A. (2008). Çocuk ruh sağlığı(29. Basım), İstanbul: Özgür Yayınları.https://school.bankstreet.edu/programs/lower-school-nursery-k/kindergarten-5-6s.
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Aralıksız Eğitim Yapılmasına İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri
Year 2019,
Volume: 20 Issue: 3, 723 - 743, 31.12.2019
Hasan Demirtaş
,
Çağlar Çağlar
,
Ahmet Han
Abstract
Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitim kurumlarında
gün içerisinde aralıksız eğitim olmasının olumlu ve olumsuz sonuçlarını
öğretmen ve yönetici görüşlerine dayalı olarak ortaya koymaktır. Araştırma
nitel bir çalışma olup veriler yarı yapılandırılmış görüşme formları
kullanılarak elde edilmiştir ve elde edilen veriler üzerinde betimsel ve içerik
analizi yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim
yılında Şanlıurfa ili merkez ilçede bulunan 6 bağımsız anaokulunde görev yapan
30 öğretmen ve 11 yönetici oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre okul
öncesi eğitim kurumlarında kesintisiz eğitimin olması; öğretmenlerin
yeme-içme, dinlenme ve temel ihtiyaçlarını karşılayamaması yönünden olumsuz
olarak değerlendirilmiştir. Diğer yandan aralıksız eğitim çocukların tek
kalmaması, etkinliklerin bölünmemesi ve çocukların güvenlikleri açısından ise
olumlu olarak görülmüştür. Öğretmen ve yönetici görüşleri arasında
farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen ve yöneticiler normal teneffüs
uygulamasına geçilebileceği, ders sürelerinin kısaltılabileceği, her sınıfa
yardımcı personel istihdamı sağlanabileceği, okul bahçesinin ve içinin
güvenli, donanımlı bir hale getirilerek çok amaçlı salonlar oluşturulabileceği
önerilerinde bulunmuşlardır.
References
- Abazaoğlu, İ., Yıldırım, O. ve Yıldızhan, Y. (2015). Okul Öncesi Öğretmenliğine İlişkin Genel Bir Bakış. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi 4(1), 411-423.Altay, S., İra, N., Bozcan, E. Ü., ve Yenal, H. (2011). Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze milli eğitim şuralarında okul öncesi eğitimi ve bugünkü durumu. E-Journal of New World Sciences Academy, 6(1), 660-672Bayhan, P. ve Bencik, S. (2008). Erken çocukluk dönemi programlarından Waldrof yaklaşımına genel bir bakış. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 15 -25. Bilaloğlu, R. G. (2004). Okul öncesi eğitimde High Scope yaklaşımı. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2).Dündar, S.(2007). Alternatif eğitimin felsefi temelleri ve alternatif okullardaki uygulamalar. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.Gülay, H. (2010). Okul öncesi dönemde akran ilişkileri. Pegem Akademi Yayıncılık.İnan, H. Z. (2009). Science education in preschool: How to assimilate the Reggio Emilia pedagogy in a Turkish preschool. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching Education, 10 (2), 1-12.Kayır, G. (2015). Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımı’ndan esinlenerek yapılan proje çalışmaları; bir eylem araştırması, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya. Keskin, B. (2015). Reggio Emilia yaklaşımına genel bir bakış. Giresun Üniversitesi Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 13, 95-106.Koca, C.(2015). Bir Waldorf anaokulunun yöneticisi, öğretmenleri ve bu okuldaki çocukların ebeveynlerinin eğitimle ilgili bazı kavramlar ile Waldrof yaklaşımına ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.Koçak, N. (1998). High/Scope okulöncesi eğitim programı ve Türkiye’deki okulöncesi eğitim uygulamaları. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Cilt II (s.697-704).Korkmaz, E. (2005). Montessori metodu ve Montessori okulları: Türkiye'de Montessori okullarının yönetim ve finansman bakımından incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.Kotaman, H.(2009). Okul öncesi eğitimde High/Scope modeli. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 31-41.Lindsay, G. (2015). Reflections in the mirror of Reggio Emilia's soul: John Dewey's foundational influence on pedagogy in the Italian educational project. Early Childhood Education Journal, 43 (6), 447-457.MEB. (2014). Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.MEB. (2013). Okul öncesi eğitim programı. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.Meggitt, C.(2013). Çocuk gelişimini anlamak, İstanbul: Optimist YayınlarıMutlu, B., Ergişi, A., Bütün, A. ve Aral, N. (2012). Okul öncesi dönemde Montessori eğitimi. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 1(3), 113-128. Oral, I. Yaşar, D. ve Tüzün, I. (2016). Her çocuğa eşit fırsat: Türkiye’de erken çocukluk eğitiminin durumu ve öneriler. Anne Çocuk Eğitim Vakfı (AÇEV) ve Eğitim Reformu Girişimi (ERG) Raporu.Özalp, T.A. (2016). Reggio Emilia yaklaşımı temelli uygulamalar yapan okul öncesi öğretmenlerinin deneyimleri: bir olgubilim çalışması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.Rousseau, J.J. (2015). Emile ya da çocuk eğitimi üzerine(3. Baskı), Ankara: Kilit YayınlarıSchweinhart, L.J. (1993). Significant benefits: Scope Perry Prescool study trough age 27. Monographs of the High/Scope Educational Research Foundation. Ypslanti, US: High/Scope Educational Research Foundation. 134-136. Schweinhart, L.J. (2006). The High/Scope approach: Evidence that participatory learning in early childhood contributes to human development. In N.F. Watt, C. Ayoub, R.H. Bradley, J.E. Puma & W.A.LeBoeuf (Eds.), Child psychology and mental health. The crisis in youth mental health: Critical issues and effective programs, vol.4 Early intervention programs and policies. Wesport, CT, US: Praeger Publishers/Greenwood Publishing Group. Seven, S. (2008). Çocuk ruh sağlığı, Ankara: Pegem AkademiYalçın, F. A., ve Yalçın, M. (2018). Okul öncesi öğretmenlerin okul öncesi eğitimin sorunlarıyla ilgili görüşleri: Ağrı İli Örneği. İlköğretim Online, 17(1), 363-387.Yaşar, M. C., ve Aral, N. (2010). Yaratıcı düşünme becerilerinde okul öncesi eğitimin etkisi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 3(2).Yavuzer, H. (2016). Çocuk psikolojisi(39. Basım), İstanbul: Remzi KitabeviYavuzer, H. (2015). Çocuğunuzun ilk altı yılı(33. Basım), İstanbul: Remzi KitabeviYıldırım, S. (2018). Türkiye’deki Montessori, Waldrof ve Reggio Emilia yaklaşımlarını benimseyen okul öncesi özel kuruluşlar örneğinde görsel sanatlar eğitimi durumunun betimlenmesi.Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.Yörükoğlu, A. (2008). Çocuk ruh sağlığı(29. Basım), İstanbul: Özgür Yayınları.https://school.bankstreet.edu/programs/lower-school-nursery-k/kindergarten-5-6s.