Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de elektrik konusuyla
ilgili fen eğitimi alanında yapılan tez çalışmalarını analiz etmek ve bir
bütünlük içinde sunmaktır. Çalışmada, doküman analizi yöntemi kullanılmıştır.
2005-2018 yılları arasında fen eğitimi alanında yapılmış elektrik konulu 110
tez çalışması, çeşitli değişkenler (tezin türü ve yılı, çalışmanın yapıldığı
üniversite, araştırma konusu, araştırma yöntemi, temel sonuçlar, öneriler)
bakımından analiz edilmiştir. Analizler sonucunda, çalışmaların büyük
çoğunluğunun yüksek lisans tezi olduğu, en fazla yayının 2018 yılında
yapıldığı, yapılan öğretimin akademik başarı ve tutum üzerindeki etkisini
araştıran çalışmaların çoğunlukta olduğu görülmüştür. Çalışmaların ortaokul
öğrencileri üzerinde yoğunlaştığı, araştırma yöntemi olarak nicel araştırma
yöntemlerinden en çok deneysel yöntemin tercih edildiği, verilerin daha çok
testler ya da ölçek/anket yoluyla toplandığı, nicel verilerin analizinde
sıklıkla t testinin, nitel verilerin analizinde ise betimsel analizin ve içerik
analizinin kullanıldığı belirlenmiştir. Deneysel çalışmalarda, deney
gruplarında yapılan öğretimin bazı değişkenler üzerinde istatistiksel açıdan olumlu
etki yarattığı, bazı değişkenler üzerinde ise istatistiksel olarak etkili
olmadığı tespit edilmiştir. Çalışmalarda, elde edilen bulgulara paralel olarak
öğretmenlere, Milli Eğitim Bakanlığı’na, akademisyenlere ve araştırmacılara
yönelik birtakım önerilerde bulunulduğu, en çok önerinin araştırmacılara ve
Milli Eğitim Bakanlığı’na yönelik olarak yapıldığı görülmüştür. İncelenen
çalışmaların sonuçlarından hareketle, elektrik konusunda gelecekte
yapılabilecek araştırmalar için bazı önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 21 Issue: 2 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.