Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Yöneticisi ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Uzaktan Öğretim Kavramı

Year 2021, Volume: 22 Issue: 1, 446 - 470, 30.04.2021
https://doi.org/10.17679/inuefd.827706

Abstract

Bu araştırmanın amacı okul yöneticisi ve öğretmenler tarafından uzaktan öğretim olgusunun nasıl algılandığını metaforlar aracılığı ile belirleyebilmektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim (fenomonolojik) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde kolay ulaşılabilir durum örnekleme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Bingöl ilinde görev yapan 179 okul yöneticisi ve öğretmen gönüllü olarak yer almıştır. Araştırmada, metafor cümlesi ve kişisel bilgileri içeren form Google formda hazırlanmıştır. Hazırlanan form, okul yöneticisi ve öğretmenlere mail, What Sapp, Facebook gibi sosyal medya araçları ile gönderilmiştir. Katılımcılardan “Uzaktan öğretim… gibidir/benzemektedir. Çünkü …” cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Çalışmada elde edilen verilerin analizinde “içerik analizi” tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda kadın ve erkek katılımcıların uzaktan öğretim kavramına yönelik oluşturdukları metaforlar analiz edildiğinde büyük çoğunluğunda uzaktan öğretimin yetersiz, etkisiz, etkileşimsiz, imkâna bağlı bir öğretim şekli olduğuna vurgu yapıldığı tespit edilmiştir. Kategorilere ait örnek açıklamalar incelendiğinde çoğunluğun olumsuz nitelik taşıdığı görülmüştür. Katılımcıların uzaktan öğretime ilişkin algılarını ifade ettikleri metaforların cinsiyet açısından dağılımları incelendiğinde ise, kadın katılımcıların genel olarak uzaktan öğretimi yetersiz olarak, erkek katılımcıların ise etkisiz olarak algıladıkları bulgusuna rastlanmıştır. Bulgulara bakıldığında katılımcıların uzaktan öğretime ilişkin algılarını belirttikleri metaforlar arasında cinsiyet açısından önemli bir farklılığın olmadığı ifade edilebilir. Politika geliştiriciler tarafından öncelikle negatif metaforlara değinilen konular üzerinde durulması ve bu konularda başka uygulamalar geliştirilerek iyileştirmeler yapılması önerilmektedir.

References

  • Aksal, F. A., Gazi Z. A. & Menemenci, N. (2014). Araştırmacı öğrenenlerin bilgi ve bilişim çağına yönelik metaforik algılarının değerlendirilmesi. XVI. Akademik Bilişim Konferansı, Mersin Üniversitesi, 7-9 Şubat 2014, Mersin. Altun, S. A. & Apaydın, Ç. (2013). Kız ve erkek öğretmen adaylarının “eğitim” kavramına ilişkin metaforik algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 19(3), 329-354. Aydemir, M. (2018). Uzaktan eğitim program, ders ve materyal tasarımı. Eğitim Yayınevi.
Year 2021, Volume: 22 Issue: 1, 446 - 470, 30.04.2021
https://doi.org/10.17679/inuefd.827706

Abstract

References

  • Aksal, F. A., Gazi Z. A. & Menemenci, N. (2014). Araştırmacı öğrenenlerin bilgi ve bilişim çağına yönelik metaforik algılarının değerlendirilmesi. XVI. Akademik Bilişim Konferansı, Mersin Üniversitesi, 7-9 Şubat 2014, Mersin. Altun, S. A. & Apaydın, Ç. (2013). Kız ve erkek öğretmen adaylarının “eğitim” kavramına ilişkin metaforik algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 19(3), 329-354. Aydemir, M. (2018). Uzaktan eğitim program, ders ve materyal tasarımı. Eğitim Yayınevi.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nesip Demirbilek 0000-0001-5133-7111

Ferhat Han 0000-0001-6556-9685

Hasan Demırtas 0000-0002-4223-5786

Fulya Atila 0000-0002-8537-8808

Publication Date April 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 22 Issue: 1

Cite

APA Demirbilek, N., Han, F., Demırtas, H., Atila, F. (2021). Okul Yöneticisi ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Uzaktan Öğretim Kavramı. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 446-470. https://doi.org/10.17679/inuefd.827706
AMA Demirbilek N, Han F, Demırtas H, Atila F. Okul Yöneticisi ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Uzaktan Öğretim Kavramı. INUJFE. April 2021;22(1):446-470. doi:10.17679/inuefd.827706
Chicago Demirbilek, Nesip, Ferhat Han, Hasan Demırtas, and Fulya Atila. “Okul Yöneticisi Ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Uzaktan Öğretim Kavramı”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22, no. 1 (April 2021): 446-70. https://doi.org/10.17679/inuefd.827706.
EndNote Demirbilek N, Han F, Demırtas H, Atila F (April 1, 2021) Okul Yöneticisi ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Uzaktan Öğretim Kavramı. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 1 446–470.
IEEE N. Demirbilek, F. Han, H. Demırtas, and F. Atila, “Okul Yöneticisi ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Uzaktan Öğretim Kavramı”, INUJFE, vol. 22, no. 1, pp. 446–470, 2021, doi: 10.17679/inuefd.827706.
ISNAD Demirbilek, Nesip et al. “Okul Yöneticisi Ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Uzaktan Öğretim Kavramı”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22/1 (April 2021), 446-470. https://doi.org/10.17679/inuefd.827706.
JAMA Demirbilek N, Han F, Demırtas H, Atila F. Okul Yöneticisi ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Uzaktan Öğretim Kavramı. INUJFE. 2021;22:446–470.
MLA Demirbilek, Nesip et al. “Okul Yöneticisi Ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Uzaktan Öğretim Kavramı”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 22, no. 1, 2021, pp. 446-70, doi:10.17679/inuefd.827706.
Vancouver Demirbilek N, Han F, Demırtas H, Atila F. Okul Yöneticisi ve Öğretmenlerin Bakış Açısıyla Uzaktan Öğretim Kavramı. INUJFE. 2021;22(1):446-70.

2017 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.