In this research, it is aimed to examine non-contact games and their applicability during the Covid-19 Epidemic Period. Twenty classroom teachers, 6 male and 14 female, participated in the research voluntarily. The research was carried out with the case study method, one of the qualitative research methods, and the data of the research were analyzed using the content analysis method. As a result of the research, it is seen that the views of the teachers on contactless games are under 9 categories, their views on the effects of contactless games are under 2 categories, and their views on their practices to include contactless games in their classrooms are under 6 categories. In the relevant literature, no study has been found on contactless games. In line with the results of the research, the following recommendations can be made. Educating parents about the importance of contactless play, providing in-service training to teachers about the distance education process, considering the Covid-19 pandemic and its effects.
ÖZ
Bu araştırmada Covid-19 Salgını Döneminde temassız oyunlar ve uygulanabilirliklerine ilişkin inceleme yapmak amaçlanmıştır. Araştırmaya 6’sı erkek 14’ü kadın olmak üzere 20 sınıf öğretmeni gönüllü olarak katılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi ile gerçekleştirilmiş olup, araştırmanın verileri içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda öğretmenlerin temassız oyunlara ilişkin görüşlerinin 9 kategoride, temassız oyunların etkilerine ilişkin görüşlerinin 2 kategoride ve temassız oyunların sınıflarında yer almasına yönelik uygulamalarına ilişkin görüşlerinin 6 kategori altında toplandığı görülmüştür. İlgili literatürde temassız oyunlarla ilgili herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. Temassız oyunun önemi konusunda velileri eğitmek, Covid-19 salgını ve etkilerini göz önünde bulundurarak öğretmenlere uzaktan eğitim süreci hakkında hizmet içi eğitim vermek gibi önerilere yer verilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 22 Issue: 2 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.