Due to the Covid-19 pandemic period that the education world has faced recently, many higher education institutions in the world and also in Turkey have had to make a rapid and unprepared transition to emergency distance education. In this process, the courses planned and conducted within the framework of the distance education system under normal-life conditions have started to be given via recordings under the name of emergency distance education during the Covid-19 period. In order to understand the efficiency of courses, this study aims to examine the views of the Open Education Faculty students regarding the online live course recordings offered in English courses during the Covid-19 period. In the study, which was designed with the survey model, a web-based questionnaire was applied to 4088 students with A1 and A2 English levels registered in the Open Education Faculty (OEF). Quantitative data obtained for the study were analyzed using descriptive statistical procedures such as frequency and percentage analysis. According to the findings of the research, learners who try to complete the A1-A2 level English courses remotely within Anadolu University Open Education Faculty had positive educational experiences regarding the lessons taught during the pandemic period. In this context, the study compiles the views on technical, educational and psychological factors that affect OEF students’ comprehension of the recorded lessons, and suggestions are presented for future studies.
Eğitim dünyasının son dönemde yüzleştiği Covid-19 gerçeği nedeniyle dünyadaki ve dolayısıyla Türkiye’deki birçok yüksek öğretim kurumu, acil uzaktan eğitime hızlı ve hazırlıksız bir geçiş yapmak zorunda kalmıştır. Bu süreç içinde normal şartlar altında uzaktan eğitim sistemi çerçevesinde planlanan ve yürütülen dersler, Covid-19 döneminde acil uzaktan eğitim adı altında kayıttan verilmeye başlanmıştır. Kayıt derslerin verimliliğini anlamak adına, gerçekleştirilen bu çalışma Açıköğretim Fakültesi öğrencilerinin Covid-19 döneminde İngilizce dersler kapsamında sunulan çevrimiçi canlı ders kayıtlarına yönelik öğrenci görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Betimsel tarama çalışması metodu ile yürütülen çalışmada, Açıköğretim Fakültesine kayıtlı A1 ve A2 İngilizce seviyelerine sahip 4088 öğrenciye web tabanlı bir anket uygulanmıştır. Çalışma konusuna yönelik elde edilen nicel veriler, frekans ve yüzde analizi gibi betimsel istatistik prosedürleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi bünyesindeki A1-A2 düzeyinde İngilizce derslerini uzaktan tamamlamaya çalışan öğrenenler, pandemi dönemi boyunca kayıttan verilen derslere yönelik olumlu eğitsel deneyimlere sahip olmuşlardır. Bu bağlamda çalışma, AÖF öğrencilerinin kayıttan verilen dersleri anlamalarını etkileyen teknik, eğitsel ve psikolojik faktörlere yönelik görüşleri derlemiş ve geleceğe yönelik yapılacak diğer çalışmalar için öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 23 Issue: 1 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.