Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı’na (EBA) yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, nitel araştırma yöntemi desenlerinden fenomenoloji desenine göre yapılandırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Doğu Anadolu Bölgesinde bir devlet ortaokulunda öğrenim gören üç erkek ve beş kız öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla ZOOM programı üzerinden çevrimiçi olarak toplanmıştır. Veriler betimsel ve içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarından elde edilen kodlar tablolaştırılarak 12 kategori altında sunulmuştur. Araştırma sonucunda öğrencilerin çoğunlukla EBA’yı her gün kullandıkları ve bu platform aracılığıyla canlı derslere girmek, ödev yapmak, ders çalışmak için sistemi tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Sistemin yavaş çalışması, bazen açılmaması, bildirim gelmemesi gibi sıkıntıların yaşandığı belirlenmiştir. Platformun kaynaklara erişim imkânı tanıması ve öğrenmeye katkıda bulunması gibi olumlu özelliklerin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. EBA’nın canlı derslere girişte bekleme süresi vermesi ve seçmeli derslere ait içeriklerin bulunmaması ise öğrenciler açısından olumsuz bir yön olarak görülmüştür. Araştırmadan elde edilen sonuçlar ışığında, EBA ders içeriklerinin zenginleştirilmesi ve programın kullanımına yönelik eğitimler verilmesi önerisinde bulunulmuştur.
Teşekkür ederiz.
This research aims to identify the opinions of secondary school students about the Education Information Network (EIN). The study was structured according to the phenomenology design, one of the qualitative research methods. The study group of the research consists of three boys and five girls students studying in a public secondary school in the Eastern Anatolia Region. The research data were collected online using the ZOOM program through semi-structured interviews. Data were analyzed with descriptive and content analysis. The codes obtained from the analysis results were presented in a table. As a result of the research, students use EIN every day and prefer the system to attend live classes, do homework, and study on this platform. There are problems, such as the slow operation of the system, sometimes not opening, and getting notifications. The platform has positive features, such as providing access to resources and contributing to learning. EIN's waiting time for life lessons and the absence of elective courses was seen as a negative situation for students. In the light of the results obtained from the research, it is suggested to enrich the EIN course contents and provide training for the use of the program.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 23 Issue: 1 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.