Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıkları ve sosyal anksiyete düzeylerinin araştırma değişkenlerine göre incelenmesi, dijital bağımlılık ve sosyal anksiyete düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu random yöntemle Sivas il merkezinde 2023-2024 güz yarılında eğitimlerine ortaokul düzeyinde devam eden öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklem grubunda 315 kız-297 erkek olmak üzere 612 öğrenci yer almıştır. Verilerin toplanmasında Şahin Keskin ve Yurdugül’ün (2019) geliştirdiği “Çocuklar İçin Oyun Bağımlılığı Ölçeği” ile La Greca, Dandes, Wick, Shaw ve Stone (1988) tarafından geliştirilen Türkçeye uyarlaması Demir, Eralp-Demir, Türksoy, Özmen ve Uysal (2000) tarafından yapılan “Çocuklar İçin Sosyal Anksiyete Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeklerin geliştirilme süreçlerinde sırasıyla Cronbach Alpha katsayıları .78 ve .81, bu çalışmada ise .71 ve .85 olarak hesaplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin öncelikle normallik analizleri yapılmış ve elde edilen bulgular neticesinde parametrik testler uygulanmıştır. Yüzde ve frekans analizleri, bağımsız t testi, tek yönü ANOVA ve Pearson Korelasyon testi kullanılmıştır. Analizler neticesinde öğrencilerin dijital oyun bağımlılıklarının cinsiyet, sınıf düzeyi anne ve baba eğitim durumu; sosyal anksiyete düzeylerinin sınıf düzeyi ve baba eğitim durumu değişkenlerine göre istatistiki olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır (p<.05). Öğrencilerin dijital oyun bağımlılıkları ve sosyal anksiyete düzeyleri arasında pozitif yönde düşük düzeyde (r=.056) bir ilişki belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Curriculum and Instration (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2024 |
Submission Date | February 13, 2024 |
Acceptance Date | June 12, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 25 Issue: 2 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.