Derslerin öğretiminde kullanılacak birçok yöntem bulunmaktadır. Eğitsel oyun yöntemi bunlardan birisidir. Eğitsel oyun yönteminin uygulanabilmesi adına derslere yönelik oyunlar hazırlanmalıdır. Bu araştırmada üçüncü sınıf Hayat Bilgisi dersi yönetim birimleri konusunun öğretimine yönelik geliştirilen bir oyunun öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Olgubilim deseninde tasarlanan araştırma nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde yürütülmüştür. Araştırma için gerekli etik kurul izni alınmış, gönüllü katılım formu ve veli onam formu ilgililere imzalatılmıştır. Çalışma grubu Amasya ilinin Suluova ilçesinde görev yapan 3 sınıf öğretmeni ve 11 ilkokul öğrencisi olmak üzere toplam 14 kişiden oluşmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimleyici bakış açısı benimsenmiştir. Araştırma sonuçları ders için geliştirilen oyunun, dersin kazanımına yönelik olduğunu, öğrencilere dersin öğretiminde katkı sağladığını ve öğrencilerde bazı temel yaşam becerilerini geliştirdiğini ortaya koymuştur. Dersin öğretim programında yer alan ve oyunun ilişkili olduğu belirlenen temel yaşam becerileri öğrenci görüşlerine göre belirlenmeye çalışılmıştır. Öğrenci görüşleri programda yer alan; iletişim, iş birliği, kurallara uyma, mekânı algılama, öz yönetim ve zaman yönetimi becerileriyle oyunun ilişkili olduğunu ortaya koymuştur. Genel olarak değerlendirildiğinde, araştırma için geliştirilen “Kimi Tarif Ediyor?” oyununun eğitsel oyun olarak nitelendirilebileceğine karar verilmiştir. Bu araştırmada geliştirilen eğitsel oyun öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre ele alınmıştır, oyunun akademik başarıya ve kalıcılığa etkisinin ortaya konulduğu araştırmalar yapılması öneriler arasındadır.
There are many methods to be used in teaching courses. Educational game method is one of them. In order to apply the educational game method, games should be prepared for the lessons. The research, which was designed in the phenomenology design, was conducted within the framework of qualitative research approach. Necessary ethical permissions were obtained for the research. The study group consisted of 14 people, including 3 classroom teachers and 11 primary school students working in Suluova district of Amasya province. The research data were collected with a semi-structured interview form. A descriptive perspective was adopted in the analysis of the data. The results of the research revealed that the game developed for the course was aimed at the acquisition of the course, contributed to the teaching of the course to the students and developed some basic life skills in the students. The basic life skills included in the curriculum of the course and related to the game were tried to be determined according to the students' opinions. Student opinions revealed that the game was related to the skills of communication, cooperation, obeying rules, perceiving space, self-management and time management in the curriculum. When evaluated in general, it was decided that the game "Describing Who?" developed for the research could be characterised as an educational game.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Primary Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2024 |
Submission Date | March 19, 2024 |
Acceptance Date | August 9, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 25 Issue: 2 |
2017 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.