Advertising is used by many
institutions or organizations without any difference in sector. Advertisements
are effective while creating an awareness on a specific brand, providing
information about a product or service, and ensuring that the demand for the
brand is established during the consumer's purchase decision. Advertisements
could be disseminated through using different mediums. Traditional media tools
such as television, newspaper and magazine are frequently preferred by
advertisers. In order to protect the consumer and prevent unfair competition in
advertising, a number of arrangements have been made. The Advertising Board is
one of the leading institutions in this field. Therefore, in this study the
decisions of the Advertising Board in the first 6 months of 2018 is examined.
The reasons of penalties and the types of penalties is investigated in
accordance with the Regulation on Commercial Advertising and Unfair Commercial
Practices of the Ministry of Customs and Trade. As a result of the analysis, it
was determined that 61 television commercials were punished in terms of
accuracy and honesty, basic principles and burden of evidence. The majority of
the penalties were determined as administrative fine and advertising detain
penalty.
Advertising Board advertising ethics advertising arrangements advertising ethics
Reklam sektör farkı olmaksızın, tüm kurum
veya kuruluşlar tarafından kullanılan bir pazarlama iletişimi bileşenidir.
Tüketicilerde belirli bir markaya ilişkin farkındalık sağlanması, ürün veya
hizmete ilişkin bilgilerin verilmesi ve tüketicilerin satın alma kararında
markaya ilişkin talebin oluşturulmasının sağlanmasında reklamların etkili
olduğu düşünülmektedir. Reklamlar birden fazla mecrada yayınlansa da, kitle
iletişim araçları en çok kullanılan mecraların başında gelir. Özellikle
geleneksel medya kapsamında yer alan televizyon, gazete ve dergiler reklam
verenler tarafından sıklıkla tercih edilen medya araçlarıdır. Reklamlar ile
ilgili olarak tüketicilerin korunması ve haksız rekabetin engellenmesi amacıyla
bir takım düzenlemeler yapılmıştır. Özellikle Reklam Kurulu bu konuda etkili
olan kurumların başında gelmektedir. Bu nedenle, bu çalışmada 2018 yılının ilk
6 ayındaki Reklam Kurulu kararları incelenmiş, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı
Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği uyarınca yaptırım
uygulanan televizyon reklamları, yaptırım gerekçeleri ve verilen yaptırımlar
açısından irdelenmiştir. Çalışmada ayrıca adı geçen yönetmeliğe göre Kurul’un
yaptırım uygulama gerekçeleri ile
reklam etiği arasında nasıl bir bağ olduğu ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Yapılan incelemeler sonucunda toplam 61 televizyon reklamının “doğruluk ve
dürüstlük”, “temel ilkeler” ve “ispat külfeti” maddelerine bağlı olarak idari
para cezası ve/ veya reklamları durdurma kararı aldığı saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2018 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.