Türkçe Öğretim Programında dinleme, okuma, konuşma ve yazma olmak üzere dört temel öğrenme alanı bulunmaktadır. Yazma öğrenme alanı ise diğerlerinden sonra gelişen ve bir uzman tarafından okullarda öğretilen bir beceridir. Öğretmenler, küçük yaştan itibaren çocukları Türkçe Öğretim Programındaki kazanımlar doğrultusunda iyi birer yazar olarak yetiştirmektedir. Öğrencileri iyi bir yazar olarak yetiştirirken öğretmenler farklı yöntem, teknik, etkinlik ve yazma araçları kullanmaktadırlar. Yazma öncesi aşamada kullanılan farklı yöntem, teknik, etkinlik veya yazma aracı öğrencilerin yazma becerilerini pozitif yönde geliştirdiği, yazma aşamasını daha eğlenceli hale getirdiği ve öğrencilerin tutumlarının olumlu yönde değiştiğini ortaya koymuştur. Bu çalışmanın amacı öğrencilerin kurallarına uygun, iyi birer hikâye yazabilmeleri için hikâye ağacını tanıtmaktır. Bu doğrultuda Türkçe öğretim programı ve alan yazın tarandıktan sonra bir hikâyede dikkat edilmesi gerekenler ve olması gerekenler belirlenmiş ve hikâye ağacı ortaya çıkmıştır. Hikâye ağacı başlık, konu, kahramanlar, yer, zaman, olay örgüsü ve ana fikir dallarından oluşmaktadır. Hikâye ağacının amacı; öğrencilerin hikâye yazarken planlamayı kolay yapmasına, hikâyedeki olayları belli bir oluş sırasına göre sıralamasına, fikirlerini organize edebilmesine olanak sağlayacaktır. Ayrıca renkli kalemlerle yapılacağından dolayı öğrencilerin keyif alacağı bir etkinlik aracı olacaktır. Hikâye ağacı kullanımı öğrencilerin hikâye yazma becerilerini olumlu yönde etkileyeceği, yazmaya karşı pozitif yönlü bir tutum oluşturacağı, öğrencilerin yazmaya karşı motivasyonlarını artıracağı düşünülmektedir.
There are four main learning areas in the Turkish Curriculum: Listening, reading, speaking and writing. Writing is a skill that develops after others and is taught in schools by an expert. Teachers train children as good writers in line with the learning outcomes in the Turkish Curriculum from a young age. Teachers use different methods, techniques, activities and writing tools while training students as good writers. The different methods, techniques, activities or writing tools used in the pre-writing phase have shown that students have positively developed their writing skills, made the writing stage more fun, and their attitude has changed positively. The purpose of this study is to introduce the story tree so that students can write a good story in accordance with the rules. Therefore, after the Turkish curriculum and the related literature were examined, things to look out for and what to do in a story were determined and the story tree appeared. The branches of the story tree are; title, topic, characters, place, time, plot and main idea. The purpose of the story tree is to allow students to easily plan and sort events in the story according to a specific development and edit their ideas as they write stories. In addition, since it will be made with colored pencils, it will be an activity tool that students will enjoy. It is thought that the use of storytelling trees will positively impact students' writing skills, create a positive attitude toward writing and increase students' writing motivation.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2022 |
Submission Date | May 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.