Safevi hanedanının en önemli hükümdarlarından biri olan Şah Abbas, İran’ın birleştirilmesini ve güçlenmesini sağlamıştır. Bu dönemde Avrupa’dan gelen tüccarlar, elçiler, doktorlar v.s, İran Hrıstiyan toplumları ile yakın bir temas kurup sanat ortamını etkilemişlerdir. Safevi Devri’nde İran resim sanatında padişahların da desteği ile yeni bir dönem açılmıştır. Özellikle de kültür ve imar meraklısı Şah Abbas, sanatçıları, bilim insanlarını ve filozofları himayesi altına alıp İran tarihinde kültürel bir devrim yapmıştır. Bu çalışmada Avrupa anlayışı ile yapılımış duvar resimleri bağlamında Safevilerin başkenti İsfahan’da bulunan ve bu tarz ile meydana çıkmış duvar resimleri tartışılmıştır. Avrupa tarzı duvar resimlerinin çoğu Çihil Sütun sarayında yapılmış olmasına rağmen Sokiyas Köşkü ve Serder-i Kayseriye gibi başka yapıtlarda da bu tarz resimlere rastlanmıştır. Bu tarz resimler duvar üzerinden başka keten ve kağıt üzerine de yapılmıştır. Sarayların içinde yapıtın raporları mevcut olmasına rağmen bu eserlerin kimin tarafından yapıldığı belgelenememiştir.
Shah Abbas, one of the most important monarchs of the Safavid dynasty, provided the consolidation and strengthening of Iran. The artistic environment has also been influenced by close contacts with traders, ambassadors, doctors, etc., Iranian Christian communities from Europe. During the Safavid era, a new era was opened with the support of the sultans in Iranian painting art. Cultural and reconsctruction enthusiast, Shah Abbas, under the auspices of artists, scientists and philosophers, made a cultural revolution in Iran’s history. In this study, wall paintings which is located in Isfahan, the capital of the Safavids in the context of wall paintings made with European understanding, are discussed. Although most of the European style wall paintings were made in the Çihil Sutun palace, such paintings were found in other places such as Sokiyas Pavilion and Serdar-i Kayseriye. These kinds of paintings were made on the wall, sacks and paper. The reports of the work in the palaces were not documented by anyone.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY NC) International License.
İran Çalışmaları Dergisi bilginin yayılması ve zenginleşmesi için Açık Erişim Politikasına uymaktadır.