Bu çalışma, medya kuruluşlarının izlenirlilik uğruna bireyleri nasıl fiziksel ya da duygusal şiddete maruz bıraktığı ve hatta kimi zaman hayatlarını kaybetmelerine yol açtığı konusuna ışık tutmaktadır.
Çalışmada, günümüz piyasa ekonomisinin tersi bir ekonomi sistemi olarak armağan ekonomisinin ilkeleri ele alınmakta, piyasa ekonomisi ile benzerlik ve ayrılıkları ortaya konmaktadır. İnsanoğlunun armağan değiş tokuşunun taraflarından biri olarak Tanrı’ya sunduğu armağan bağlamında kurban kavramına değinildikten sonra medyanın izlenirlilik uğruna kurban ettiği bireyler üzerinden bir çözümlemeye gidilmektedir.
Çalışma, piyasa ekonomisi kurallarına uygun bir biçimde, kar odaklı olarak yapılanan medya kurumlarının, bu amaç doğrultusunda bireylere verebildiği zararı gözler önüne sermeyi amaçlamaktadır.
This study deals with the gift economy which seems to contrast with contemporary capitalist economy. Moreover, sacrifice concept that can be understood as a gift to God is analysed. Also within this study, human sacrifice of individuals by media is defined.
The main aim of this work is to indicate that media could be harmful and sacrifice individuals in order to obtain more profit.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | May 1, 2012 |
Submission Date | January 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 1 Issue: 1 |